CatalunyaDiari.cat

Telegram : +34 629 74 76 77

E-Mail: info@catalunyadiari.cat

La història rere el sacerdot absolt després d'abusar de més de 30 nenes

Hi ha hagut diverses informacions contradictòries al respecte

 

RECTIFICACIÓ: 

En un primer moment, degut a un error, CatalunyaDiari.cat va difondre una imatge errònia sobre l'autor dels fets, basada en un mitjà digital. L'equip de redacció demana disculpes per les molèsties ocasionades al respecte.

 

 

 

Un sacerdot acusat d'abusar de més de 30 nenes a una zona indígena d'Oaxaca, ha estat absolt dels presumptes delictes que va cometre. Aquest és el titular que ha omplert les portades dels diaris Mèxicans i internacionals. Però res més lluny de la realitat.

 

  

 

 

En primera instància, la branca mexicana de ‘Anonymous’ va denunciar a que Arquidiócesis Primada de Mèxic havia absolt a un suposat sacerdot que va confessar haver abusat de 30 nenes i que, a més, era portador del virus d'immunodeficiència humana (VIH).

 

L'Església a Mèxic, però, va desmentir l'acusació i van assegurar que es tracta d'una publicació «irresponsable i maliciosa».

 

L'error d'Anonymous 

Ara, el portal ‘Aciprensa’, però, revela que la informació es falsa. El portaveu Hugo Valdemar Romero, de fet, va assenyalar que «aquest suposat sacerdot ni pertany a la Arquidiócesis de Mèxic ni ha estat absolt, com afirma de forma irresponsable i maliciosa la publicació».

 

El portaveu, així mateix, va explicar que les acusacions s'originarien en la publicació errònia, «l'existència de tal sacerdot és cada vegada més dubtosa», ja que segons aquest: «Als nostres registres no existeix aquesta persona».

 

A més, per tancar la declaració, aquest explicava que el sacerdot citat és un total desconegut a l’Església. «Ni el conec, ni forma part del nostre organisme», ha apel·lat el portaveu en qüestió per rubricar que els fets relatats eren falsos.  

Finalment, la negació del portaveu Hugo Valdemar Romero anava més enllà explicant que «no tenim constància d’aquesta persona i, per tant, les notícies publicades són falses».

 

La informació inicial

 

La informació inicial explicava que l’Arquidiócesis de Mèxic havia optat per absoldre qualsevol delicte i càstig al capellà en qüestió, tot i que segons la informació errònia, aquest havia abusat de més d’una trentena de menors.

 

La informació, però, ha resultat ser falsa i, com no pot ser d’altra manera, CatalunyaDiari.cat rectifica les informacions publicades el 10 de desembre de 2017.