Els Mossos d'Esquadrahan detingut quatre homes d'entre 25 i 45 anys per cultivar una plantació de marihuana en un mas de Llambilles (Gironès). Els arrestats són de nacionalitat marroquina, algeriana i gambiana i són veïns de Pineda de Mar (Maresme) i Alcarràs (Segrià). Els Mossos d'Esquadra han trobat 1.910 plantes repartides en set espais diferents del mas i també han comissat 125 transformadors elèctrics, 117 làmpades, 37 ventiladors i dos aparells d'aire condicionat que els detinguts utilitzarien per cultivar les plantes de marihuana.
Segons algunes estimacions, la plantació estaria valorada en uns 176.000 euros. Un dels detinguts té antecedents i els quatre homes passaran aquest dissabte 4 de gener a disposició judicial. La policia va començar a investigar els fets a principis de desembre, quan alguns agents de la comissaria de Girona van saber que hi podria haver una plantació en un mas de Llambilles. A partir d'aquí, van certificar que hi havia una nau amb plantes a l'interior i per això es va organitzar una entrada al domicili.
Els detinguts utilitzarien el material per garantir el cultiu d'aquestes plantes. Posteriorment, es van detenir els quatre homes com a presumptes autors d’un delicte contra la salut pública, tràfic de drogues i defraudació de fluid elèctric, ja que, durant el matí, els agents van rebre el suport de tècnics de Fecsa-Endesa que van constatar que la finca tenia una connexió fraudulenta a la xarxa elèctrica.
La investigació no es dona per tancada i no es descarten altres detencions relacionades amb el cas. Els detinguts, un dels quals té antecedents, passaran demà dia 4 de gener, a disposició del jutjat d’instrucció en funcions de guàrdia de Girona.
Més notícies: