Logo Catalunya Diari
Logo Catalunya Diari
Logo Instagram CatalunyaDiari
Logo Messenger

El 38è Festival Pau Casals tanca amb bones sensacions i més públic

L'últim concert de la Camera Musicae i el violoncel·lista Pablo Ferrández registra un ple absolut

Pablo Ferrández i l'Orquestra Simfònica Camera Musicae.
Pablo Ferrández i l'Orquestra Simfònica Camera Musicae. | M.G.

 

Bones sensacions les que tenen els responsables del Festival Internacional de Música Pau Casals del Vendrell després que aquest dimarts 24 de juliol es tanqués la 38a edició amb un ple absolut al concert de l'Orquestra Simfònica Camera Musicae i el violoncel·lista Pablo Ferrández. En aquesta segona edició del nou format concentrat de concerts hi ha hagut un increment de públic que, tot i que «lleuger», permet mirar el futur amb optimisme.

«Sabem que costa revertir una tendència, però el fet que hàgim pogut augmentar el nombre d'assistents és molt positiu», ha destacat el gerent de l'Auditori Pau Casals, Oriol Toldrà. Els vuit concerts d'aquesta edició han presentat bones xifres, especialment el de clausura d'aquest dimarts, pel qual es van esgotar les entrades,  el concert inaugural centrat en Beethoven i l'escola romàntica alemanya, i el del pianista Javier Perianes.

Molt de públic a les projeccions de Casals

El gerent de l'Auditori també destaca que les novetats que s'han mirat d'introduir han estat ben rebudes, com la inclusió de dansa en un concert, o el fet que s'han presentat obres mai tocades al recinte vendrellenc. L'objectiu del certamen és aprofundir en el format actual, buscant un tema general per cada edició —enguany ha estat 'Casals i la primera Guerra Mundial'— i proposant obres relacionades amb el tema als artistes que prenguin part al festival. 

També els dos dies que s'han fet projeccions d'enregistraments de Pau Casals a la plaça del Tívoli han suposat un èxit important, ja que el nombre d'assistents ha estat molt més alt que l'any passat, quan es va estrenar aquesta iniciativa. Unes 260 persones han estat presents a cadascun dels dos dies de projeccions.

L'Orquestra Camera Musicae, dirigida per Tomàs Grau.
L'Orquestra Camera Musicae, dirigida per Tomàs Grau. | M.G.

 

Apoteosi final

El concert de clausura del festival, titulat 'Apoteosi final', ha complert totes les expectatives. Davant d'un auditori completament ple, el jove violoncel·lista madrileny Pablo Ferrández ha demostrat perquè és un dels valors més preuats de la música clàssica actual. El «Concert per a violoncel i orquestra número 1 en la menor op.33» de Saint-Saëns ha fet les delícies del públic assistent, que ha correspost amb una llarga ovació als artistes. Ferrández ha hagut de sortir tres vegades a fer un bis, en un dels quals no hi ha pogut faltar una sentida «El Cant dels Ocells» del Mestre.

Abans, l'orquestra Camera Musicae, dirigida per Tomàs Grau, ja havia interpretat amb solvència diferents extractes de «El burgès gentilhome» de Strauss. A la segona part completarien el concert amb el «Tombeau de Couperin» de Ravel i la «Simfonia número 1 en re major op.23 'Clàssica'» de Prokófiev.