Logo Catalunya Diari
Logo Catalunya Diari
Logo Instagram CatalunyaDiari
Logo Messenger
Leandro Mendoza, el director artístic del Trapezi

Leandro Mendoza: «El Trapezi ha estat i és l'escola de molts artistes»

Des de l'any 2017 Mendoza és el director de la Fira del Circ a Catalunya, el Trapezi | Repassem amb ell els imperdibles del festival a Reus

Leandro Mendoza, el director artístic del Trapezi
Leandro Mendoza, està al capdavant del Trapezi des de l'any 2017 | ACN
 
 

El món del circ ha evolucionat i encara que no està en els seus millors moments, la Fira del Circ de Catalunya, el Trapezi, segueix sent un festival de referència en aquesta disciplina. El director artístic del Trapezi, Leandro Mendoza, ha explicat a  TarragonaDigital les novetats d'aquesta 23a edició, els espectacles que no es pot perdre el públic i les tendències actuals del món del circ.

Leandro Mendoza: tres anys portant el timó del Trapezi

Des de fa tres anys Leandro Mendoza està al capdavant de la gestió artística del circ. El director explica a aquest mitjà que enguany el Trapezi es destaca per tenir «una programació internacional més àmplia i de més qualitat» i afegeix que en aquesta edició «hem apostat per  coproduccions de mitjà format  amb diferents festivals com La Mercè o la Fira de Tàrrega».

trapezi
La 23a edició de la fira del circ de Catalunya, Trapezi, es va presentar a l'abril a Barcelona  | Laia Riba

 

El Cabaret, Circo Ronaldo i Escarlata Circus

«L'espectacle més imprescindible és el Cabaret, sense dubte, com a producció pròpia», afirma Mendoza, però hi ha altres representacions que també destaquen en la programació del Trapezi 2019. «A escala internacional el Circo Ronaldo, seria l'imprescindible» confirma, ja que és una «companyia de qualitat i molt històrica que enguany ve per primer cop al Trapezi».

D'altra banda també destaca l'estrena de l'espectacle 'Quan els crancs portin talons' d'Escarlata Circus, el motiu és, segons Leandro, que «és una obra molt entranyable per nosaltres, no només pel recorregut que ha tingut la companyia, sinó perquè van ser els fundadors del festival Trapezi».

Mendoza assenyala que essència del circ està vinculada amb el risc | Laia Solanellas

 

«El circ està en fase d'evolució»

En relació a l'estat del món del circ Mendoza apunta que «es troba  fent camí» remarcant que «fa deu anys que es va començar a treballar amb l'administració a través d'un pla integral i a fer polítiques culturals, per aquest motiu el circ es troba en una fase d'evolució». «Anem creixent en la creació i formació del circ,  tot i que encara que falta molt de circuit  perquè la disciplina estigui consolidada». A més a més, matisa que «hi ha pocs directors de circ i des del Trapezi volem alimentar aquesta línia apostant pels nous projectes».

«El Trapezi és l'escola dels artistes»

En aquesta línia Leandro Mendoza afirma que «el Trapezi és una bona fórmula per establir el món del circ». El Trapezi s'ha consolidat en el panorama dels festivals d'arts escèniques i en aquest àmbit el director del festival comenta que «el Trapezi és el gran referent pels artistes, va néixer com un gran esdeveniment amb companyies internacionals i ha sigut l'escola per moltes generacions». 

Leandro Mendoza comenta que falta més formació en circ | Laia Solanellas

 

Un festival que aposta per noves produccions i per artistes emergents, per aquest motiu el 50 per cent de les produccions que es representaran a Reus són catalanes. «També portem catalans que treballen fora, com el Jimmy Gonzalez que està treballant a Mont-real o l'Alba Sarrau que ha estat treballant al Circ du Soleil».

El Trapezi 2019: «un circ molt actual»

El món del circ està creixent, «ara podem trobar diversos formats de circ, des de dramatúrgia contemporània fins a un circ dansat» per això al Trapezi  aposten per produccions emergents però «sense perdre l'essència del circ». Finalment, el director Leandro Mendoza desitja que en aquesta 23a edició «hi hagi un circ molt actual» i en l'àmbit professional «ser un punt de trobada molt gran entre els artistes».