Un altre polèmic ròtul de TVE: dures crítiques per una nova relliscada amb Elionor

Diversos partits polítics i professionals de la comunicació denuncien TVE pels seus polèmics rètols de les notícies

Imatge de les instal·lacions de RTVE
TVE genera polèmica a les xarxes socials amb un error de grafisme | RTVE
 
Tot el país ha de complir amb les mesures imposades per frenar l'expansió de la Covid-19. No poder reunir-nos amb els nostres familiars, no poder sortir fora de la nostra comunitat autònoma, haver d'estar a casa abans de l'hora marcada pel govern... I una infinitat de mesures que molts han qualificat de «desproporcionades».
 

Després de l'enrenou amb la frase «Elionor se'n va d'Espanya, com el seu avi», TVE ha tornat a generar controvèrsia amb un rètol en què s'anuncia una nova mesura que ha imposat Galícia per combatre l'elevada taxa de contagis i morts per coronavirus a la comunitat autònoma.

Queda prohibit fumar «a l'espai exterior»

Galícia és l'única comunitat autònoma en imposar la prohibició de fumar al carrer i als espais oberts, una mesura que fins al moment mai s'havia pres malgrat que havia estat sol·licitada per gran part de la població després de veure com molts fumadors han estat obviant la mesura de no poder fumar a les terrasses. És més, ara hi ha altres comunitats autònomes que volen imposar la mesura, com Andalusia, Astúries, Cantàbria, Castella-la Manxa, Castella i Lleó, Comunitat de Madrid, Navarra i Comunitat Valenciana.

Així doncs, TVE ha volgut informar sobre la notícia i és per això que ha enviat a una reportera a Galícia. Mentre aquesta informava sobre la notícia, RTVE ha col·locat un rètol en què s'ha pogut llegir: «Galícia, primera comunitat a prohibir fumar a l'espai exterior». En el rètol sembla que la cadena faci referència a l'espai que hi ha més enllà del planeta Terra, i és per això que els usuaris de les xarxes socials no han dubtat en comentar-ho.

Els usuaris de les xarxes socials aprofiten qualsevol ocasió per riure de TVE. De fet, des que vam començar l'any, a aquesta no ha estat l'única polèmica. 

Les polèmiques de RTVE

Cal recordar que, fa quatre dies, TVE va rebre diverses crítiques quan va anunciar en un rètol que «Elionor marxa d'Espanya, com el seu avi» en el programa 'La Hora de la 1'. Tot i això, l'administradora de RTVE, Rosa María Mateo, va demanar perdó per la notícia, assegurant que havia estat un «greu error» i una «equivocació».

Per si no n'hi hagués prou, diversos partits polítics han condemnat la notícia, inclosa Macarena Montesinos, vicepresidenta de la Comissió de Control Parlamentari de RTVE. Concretament, Macarena ha manifestat que Enrique Hernández sotmet a la televisió pública a una degradació contínua: «Ha de deixar el seu lloc. Que dimiteixi ja! I torni el seny a RTVE».

D'altra banda, Ciudadanos s'ha dirigit al govern i ha preguntat si aquest rètol «és neutral i respectuós» i si ja s'havia demanat disculpes a la família reial. Vox, per la seva banda, ha estat contundent: «Es pot ser més miserables?». Sens dubte, han estat diversos els partits polítics que han criticat el tractament que RTVE li ha donat a la notícia.

A més dels partits polítics, diversos professionals del mitjà de comunicació han criticat RTVE pels desafortunats comentaris cap a la princesa Elionor. «La princesa Elionor té 15 anys, no es pot relacionar el fet que marxi a estudiar a l'estranger amb els 'episodis' del seu avi», ha confessat Xabier Fortes.


Comentaris

envia el comentari