Telegram : +34 629 74 76 77

E-Mail: info@catalunyadiari.cat

ÚLTIMA HORA

La Guàrdia Civil deté 9 independentistes per planificar «accions violentes»

Messi perd una demanda contra el diari 'ABC'

El futbolista va demandar l’any 2017 al mitjà per vulnerar el dret a l’honor
Messi ha perdut la demanda contra el diari ABC | CatalunyaDiari.cat

 

El passat mes de juny de l’any 2017, Leo Messi va interposar una demanda per una vulnerar el dret a l’honor contra el director del diari 'ABC', Bieito Rubido, i el redactor d’investigació, Javier Chicote. En ella, el futbolista va argumentar que les dades sobre les irregularitats comptables de la seva fundació que el diari va detallar atemptaven contra el seu honor, per aquesta raó demanava una indemnització de 202.786 euros.

 

El dimecres 18 de juliol d’aquest any es va celebrar el judici en el Jutjat de Primera instància número 4 de Gavà, municipi de la comarca del Baix Llobregat, on es troba la residència del futbolista. Fins aquest dijous 27 de setembre no es va notificar la sentència, la qual «desestima íntegrament» la demanda de Messi contra ABC i el condemna a pagar les despeses del judici.

 

La llibertat de premsa preval per sobre el dret a l’honor

Segons la titular del judici, ABC va treballar amb «diligència professional» i la llibertat de premsa preval per sobre el dret a l’honor. A més, la sentència argumenta: «les dades publicades són veraces perquè el periodista ha complert amb la diligència exigible i perquè la informació no solament és veraç sinó que no s'ha provat que no sigui veritable».

 

Per una altra banda, «els nombres i les dades informatives que facilita el periodista són veraços, ja que s’obtenen d’una font rigorosa i objectiva, com són els comptes i memòries disposades al Protectorat de Fundacions de la Generalitat, duent a terme el periodista una activitat de comprovació de la veracitat de la informació divulgada».

 

La jutgessa Patricia Batlle també afegeix que «el senyor Chicote va intentar posar-se en contacte amb la fundació per contrastar les informacions obtingudes sobre els comptes i memòries abans de publicar l’article, sense ser atès, complint així amb el deure cuidat exigible al periodista en atenció a les fonts consultades, voluntat de contrast i rellevància pública de la informació i notorietat del personatge».

 

Bieito Rubido, director del diari ABC, en una imatge d'arxiu | Cedida

 

Una sentència demolidora

Finalment, Batlle conclou que «el mitjà va respectar el deure a la veracitat no com a exigència de debò absoluta, sinó com a necessitat de contrastar o verificar la informació amb la diligència d'un bon professional». A més, el periodista «va incloure en tot moment les fonts d’on procedia la informació publicada».

 

La sentència també valora que la notícia «no conté frases i expressions denigrants» perquè «l’objectiu no és difamar el futbolista», sinó que «vol donar a conèixer les dades comptables de 2013 a 2015 que semblen indicar l'existència d’irregularitats o comportaments qüestionables en una entitat benèfica que té especials beneficis fiscals».

Comentaris