El temps millora aquesta propera setmana després del sotrac que ha patit des de divendres. L’embossament d’aire fred s’anirà enretirant a poc a poc i els primers dies de la setmana encara quedaran restes d’inestabilitat, però la situació anirà millorant al llarg de la setmana i les temperatures remuntaran i tornaran als valors normals per l’època després de la refrescada de les últimes hores.
Deixem enrere un diumenge variable, amb una tarda tempestuosa a tota la meitar est del país; amb dades de pluja importants al Vallès Occidental, al Baix Llobregat i a la Selva, on ha arribat a descarregar xàfecs de més de 20 litres amb calamarsa en qüestió de mitja hora.
Dilluns el sol s’imposarà en conjunt amb més intervals de núvols al nord i serà a partir del migdia quan les nuvolades creixeran de nou i deixaran xàfecs i alguna tempesta de tarda al Pirineu, Prepirineu, extrem nord de la Catalunya Central i nord-est. No es descarta algun ruixat dispers en algun punt del prelitoral, però no s’espera una situació tan moguda com la del diumenge.
Pel que fa al vent, de matinada i fins al matí encara bufarà el mestral amb ganes a les Terres de l’Ebre i sud del Camp de Tarragona, així com la tramuntana al nord de l’Empordà. Tot plegat acabarà marxant a partir de mig matí i migdia.
Si ens fixem en les temperatures, iniciaran un ascens progressiu després del fort sotrac patit aquestes ultimes jornades. Dilluns ja notarem una millora tèrmica al migdia amb màximes entre els 17ºC i 23ºC en general, si bé al Pirineu es mantindran per sota i no es descarta que puntualment siguin més altes a Ponent i a la vall de l’Ebre.
Pel que fa a les mínimes, l’ambient nocturn continuarà sent fred en conjunt amb algunes glaçades al Pirineu, on els valors es mouran entre els 0º i 5º, localment per sota. A la resta, entre els 3º i 8º a l’interior, de 6º a 11º al prelitoral i entre 8º i 13º a la costa.
De cara als següents dies, la previsió és que dimarts hi hagi un repunt temporal de les tempestes de tarda a l’interior, però aquesta situació anirà clarament a la baixa les properes jornades, alhora que les temperatures seguiran pujant i tornarem als valors normals per l’època amb més calor als migdies.