Tarda moguda en gran part del territori català a causa de les previsions meteorològiques les quals no són massa bones, ja que Protecció Civil ha alertat, a través de les seves xarxes socials, sobre el risc de fortes pluges.
Protecció Civil de la Generalitat ha activat aquest dijous l’alerta del Pla Inuncat per la previsió de pluges a gran part del territori a partir del migdia i fins a la nit.
El Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) preveu xàfecs intensos, que podran superar els 20 l/m2 en 30 minuts a tot Catalunya i especialment a les comarques centrals, vallesos i comarques gironines a la tarda. Ja de cara al vespre es concentraran sobretot a la meitat sud del territori.
Les pluges podran anar acompanyades de tempesta i fenòmens de temps violent com fort vent, calamarsa, esclafits o tornados.
De fet, durant la nit passada els Bombers han atès més d’una vintena d’avisos a la comarca del Segrià relacionats amb el temporal. Cap persona ha resultat ferida i s’ha intervingut en caigudes d’arbres i elements no estructurals a la via pública.
Protecció Civil recomana a la ciutadania molta precaució en la mobilitat per les zones que es puguin veure afectades per aquest episodi, i també en les activitats a l’aire lliure.
En aquest sentit, avisa que cal evitar aparcar el vehicle en rieres o punts subterranis inundables, i no travessar mai rius o rieres si baixen amb aigua, sobretot a les zones on s’esperen intensitats i acumulacions més importants.
Davant d’aquesta situació, Protecció Civil recorda les següents recomanacions: