Imatge de Bonpreu.

Bonpreu trenca el silenci després de les acusacions sobre la seva llet

Entitats agràries han denunciat aquest supermercat, Mercadona i Lidl davant la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència

Bonpreu trenca el seu silenci. El grup ha afirmat en un comunicat que no té constància «de cap procediment administratiu» i ha assegurat que «mai» ha pactat cap preu de venda amb els competidors».

La cadena de distribució surt així al pas de les acusacions d'Unió de Pagesos i de la Unió d'Unions d'Agricultors i Ramaders, que han denunciat aquesta firma, Mercadona i Lidl davant la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) per presumpte pacte dels preus de la llet de marca blanca almenys durant quatre anys.

Les entitats van presentar la primera denúncia el juny de l'any passat i han fet diverses ampliacions perquè, segons han dit, la situació s'ha mantingut fins ara.

Denuncien Bonpreu per fixar els preus de la llet de marca blanca

Abans del comunicat, la Unió de Pagesos i la Unió d'Unions d'Agricultors i Ramaders, d'àmbit estatal, havien denunciat davant de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) Mercadona, Bonpreu i Lidl per fixar preus idèntics en la venda del cartó de llet de vaca UHT de marca blanca, com a mínim, durant quatre anys.

Imatge d'un BonPreu.

Unió de Pagesos denuncia Mercadona, Bonpreu i Lidl davant la CNMC per fixar els preus de la llet de marca blanca. | Grup Bonpreu.

L'entitat va presentar la primera denúncia el juny de l'any passat i ha fet diverses ampliacions perquè la situació s'ha mantingut fins ara.

En una roda de premsa al Col·legi de Periodistes, els representants de l'associació agrària han denunciat «l'abús de poder de les grans distribuïdores» que pot infringir la llei de la competència i de la cadena alimentària, perquè les tensions provoquen que es pagui la llei per sota del preu de cost.