Des d'aquest dilluns i fins al proper 10 de setembre, qualsevol particular podrà demanar l'ajuda de 2.685 euros per a la contractació de persones en l'àmbit del treball de cura de gent gran o dependents a la llar. La subvenció consisteix en un pagament únic a qui ofereixi un contracte laboral per un mínim de 12 mesos a persones que no hagin estat donades d'alta a la Seguretat Social en els darrers 2 anys. Aquesta mesura, en què el govern destina 1,4 milions d'euros, vol afavorir la regularització de gairebé 1.000 dones que treballen sense papers.
Dilluns s’obren les ajudes a la contractació de treballadores de cures per ajudar a regularitzar la seva situació administrativa.
— Oriol Amorós 🇩🇪🇧🇪🇨🇭 (@OriolAmoros) August 1, 2020
La persona que contracta rebrà *2.685 euros*, pel cost de la Seguretat Social durant mesos.https://t.co/XiRUXCXRy1
Per tal de poder aconseguir l'ajuda màxima de 2.685 euros, cal que el contracte compleixi una sèrie de requisits:
Per poder demanar l'ajuda, la persona interessada també ha de complir certes condicions:
Això no és tot, i és que també hi ha requisits per a la persona contractada:
Oriol Amorós, secretari d'Immigració, explica que si l'experiència funciona, es podria repetir l'any vinent. «Costarà el mateix fer-ho bé que fer-ho malament, o encara sortirà més barat i tot», manifesta. «Hi ha una certa tolerància social a què en l'àmbit de les cures la gent tingui persones treballant sense contracte», ha volgut afegir. És per aquest motiu que el govern s'ha implicat amb aquestes subvencions per posar remei a la situació.
Més notícies: