Logo Catalunya Diari
Logo Messenger
Joan Oliver sortint de les oficines de l'Estadi

Joan Oliver nega haver-se beneficiat del CF Reus

Joan Oliver realitza un comunicat on desmenteix que hagi tret beneficis d’alguna manera de l’entitat roig-i-negra i carrega contra els nous propietaris

Joan Oliver sortint de les oficines de l'Estadi
Joan Oliver ha sortit al pas de les afirmacions que asseguren que s'ha beneficiat del CF Reus | Joan Alfons López

Joan Oliver ha trencat el seu silenci. Un mes i mig després de vendre el CF Reus Deportiu a l’empresa Global Cities SHH Capital Ltd amb Clifton Onolfo al capdavant, Oliver ha sortit al pas de les afirmacions que asseguren que s’ha beneficiat i ha guanyat diners amb diferents operacions econòmiques amb ell al capdavant de la Societat Anònima Esportiva. L’antic propietari del club ganxet reconeix que va realitzar transferències de diners a l’empresa Core Store SL però en concepte de retorn de diversos préstecs realitzats durant els anys 2018 i 2019: «Davant les dificultats de tresoreria que patia el CF Reus, vaig demanar ajuda a persones i empreses del meu entorn perquè ajudessin a tirar endavant el CF Reus», assegura Oliver.

[predef]reus-144[/predef]

Diners per tornar un prèstec, no per beneficiar-se

Joan Oliver, qui deixa clar que els préstecs «s’emparen en un contracte mercantil de pòlissa de crèdit signat el gener del 2018», explica que «el Reus devia diners a Core Store i mai el club va avançar ni un sol euro a aquesta societat». Sobre l’operació del passat estiu que es publicava ahir valorada en 311.583,74 euros, Oliver especifica que «responia al retorn parcial de crèdits concedits per Core Store al Reus des del març anterior per un import total de 650.485.74», quelcom menys de la meitat.

A més, no va ser Core Store l’única empresa que va ajudar el CF Reus a intentar sortir dels problemes de tresoreria que ha travessat en els darrers mesos. Un conjunt de persones i empreses pròximes a Oliver van aportar, entre totes, la xifra de 1.237.949,42 euros, xifra que figura en la comptabilitat del club i el contracte de compravenda signat el 20 de gener. Precisament 1,23 milions d’euros és la xifra que Clifton Onolfo va revelar el passat dijous assegurant que Oliver i els seus socis reclamaven aquests diners al club.

Joan Oliver durant una compareixença de premsa de la temporada passada | Joan Alfons López

Missatge final d’Oliver

L’antic propietari del CF Reus tanca el seu comunicat amb un discurs on destaca el retret cap a Clifton Onolfo i l’empresa Global Cities SHH Capital Ltd: «Qualsevol intent de fer creure que jo personalment o el meu entorn més proper ens hem beneficiat d’alguna manera del CF Reus Deportiu és totalment fals. La realitat és exactament la contrària i està acreditada en la comptabilitat del club degudament auditada i en el contracte de venda signat amb l’empresa Global Cities SHH Capital Ltd., que aquesta ha incomplert de manera flagrant».

Comunicat íntegre de Joan Oliver

Davant l'aparició de notícies que asseguren que durant la meva etapa al capdavant del CF Reus Deportiu es van desviar diners del club a la Societat Core Store S.L. de la qual sóc un dels socis, vull fer patent que aquesta afirmació és falsa i que la realitat és exactament la contrària:

Durant els anys 2018 i 2019, davant les dificultats de tresoreria que patia el CF Reus, vaig demanar ajuda a persones i empreses del meu entorn perquè ajudessin a tirar endavant el CF Reus. En concret, l'empresa Core Store SL va fer diversos préstecs al Reus perquè aquest pogués fer front a les necessitats més immediates per mantenir el club en funcionament: entre d'altres, pagaments a jugadors del primer equip i despeses imprescindibles per poder disputar els partits i seguir vius en la competició.

Aquests préstecs s'emparen en un contracte mercantil de pòlissa de crèdit signat el gener del 2018 i que el 20/01/2019, data quan se signa la venda del club per 3 euros, el seu saldo era de 717.913 Euros a favor de Core Store.

El fet que en el marc d'aquesta relació hi hagués un retorn parcial de préstec, forma part de l'operatòria normal i, en cap cas, el saldo d'aquest compte va ser desfavorable per al CF Reus. És a dir sempre i en tot cas el Reus devia diners a Core Store i mai el club va avançar ni un sol euro a aquesta societat.

En el cas concret de l'operació que s'ha fet pública, el pagament de 311.583,74 euros fet el juliol del 2018 responia al retorn parcial de crèdits concedits per Core Store al Reus des del març anterior per un import total de 650.485.74. És a dir, es va retornar menys de la meitat del que Core Store havia avançat i quedava encara un saldo pendent de retornar de 338.902 Euros. A partir d'aquell moment i en la mesura de les seves possibilitats, Core Store va seguir ajudant al CF Reus fins a arribar a la ja citada quantitat de 717.913 Euros.

Com qualsevol persona de bona fe sap, la relació entre entitats no es pot analitzar ni jutjar per un sol moviment, sinó pel conjunt de moviments i en aquest cas està clar que va ser Core Store qui va posar diners al Reus per intentar ajudar-lo a sortir d'una situació molt difícil i no a l'inrevés.

D'altra banda cal mencionar que no només Core Store sinó també d'altres persones o empreses properes a mi, així com jo mateix, vam ajudar a fer front als problemes de tresoreria del CF Reus per un import total (incloent-hi Core Store SL) d'1.237.949,42 Euros, com consta en la comptabilitat del club i en el contracte de venda signat el 20 de gener d'enguany.

Finalment, és també rellevant que un dels crèdits bancaris aconseguits pel CF Reus (signat amb el Banc de Sabadell el 19 de juliol del 2018 per un import d'1.050.000 Euros) compta amb el meu aval i el del senyor Joan Laporta a qui vaig demanar la seva ajuda personal en un moment en que el club es jugava la possibilitat de no ser inscrit a Segona A per a la temporada 2018-2019.

En definitiva, qualsevol intent de fer creure que jo personalment o el meu entorn més proper ens hem beneficiat d'alguna manera del CF Reus Deportiu és totalment fals. La realitat és exactament la contrària i està acreditada en la comptabilitat del club degudament auditada i en el contracte de venda signat amb l'empresa Global Cities SHH Capital Ltd., que aquesta ha incomplert de manera flagrant.

També et pot interessar: