El coronavirus està omplint la xarxa de moments divertits que demostren que sabem posar un toc d'humor per treure ferro a situacions complicades, però deixa també centenars d'històries tristes a tot el país. A Espanya la xifra de víctimes mortals per la pandèmia s'eleva a 514, entre elles un familiar de Carlos, que ha volgut compartir el seu cas a Twitter.
[predef]catdiari-grup-de-facebook-580[/predef]
El testimoni ha explicat la crua realitat que viuen les famílies que estan perdent persones estimades i que no poden acomiadar-les com cal ni enterrar-los per l'alt nivell de contagi del covid-19, que ha obligat tot el país a confinar-se i a imposar dràstiques mesures de protecció. Probablement Carlos no esperava que el seu missatge es faria viral.
Hoy ha fallecido el padre de mi tío por coronavirus. No han podido despedirse sus nietos, sólo uno de sus hijos, con traje especial. No pueden ir al tanatorio. Los hermanos no pueden verse porque tienen síntomas. Podrán ir al entierro, sin compañía. Esta enfermedad es muy cruel.
— Carlos Mayoral (@Carlos__Mayoral) March 16, 2020
Allau de missatges de suport, però també de denúncia
El testimoni de Carlos ha commogut ràpidament la xarxa. Ha remogut molts d'altres usuaris als qui aquesta «cruel» malaltia també ha afectat de prop, rebent respostes d'ànims, suport i comprensió per part de persones a qui també se'ls ha mort algun familiar.
Però d'entre els missatges també es percep cert aire de denúncia. Ahir publicàvem el cas d'una família d'Igualada que no ha aconseguit fer-se la prova tot i morir-ne un membre per coronavirus. Precisament algunes de les respostes a Carlos van en aquesta línia de crítica cap a la gestió de la crisi per part dels polítics, que sí que poden fer-se la prova per saber si estan malalts. La preocupació i el confinament han unit més que mai la gent, als balcons i a la xarxa.
Ayer falleció mi madre por coronavirus, ni mis hermanos ni yo hemos podido estar con ella ni despedirnos, no se puede ir al tanatorio. Sencillamente este virus ha hecho que desaparezca de nuestras vidas, ya no esta...que triste. Como te entiendo.
— Margarita Cabrera (@cabrera_marga) March 17, 2020
Ayer falleció mi madre por coronavirus, ni mis hermanos ni yo hemos podido estar con ella ni despedirnos, no se puede ir al tanatorio. Sencillamente este virus ha hecho que desaparezca de nuestras vidas, ya no esta...que triste. Como te entiendo.
— Margarita Cabrera (@cabrera_marga) March 17, 2020
También ha fallecido un familiar mío. Tiene 2 hijos, uno con cáncer. Los días de ingreso solo el otro hijo fue a verle. La viuda está ahora sola en su casa en cuarentena. Su nuera y nieto con síntomas. No va a haber funeral. Lo van a incinerar.
— Finally mum!!! (@pregnantinlove) March 17, 2020
Esta semana falleció mi madre por Covid.19. Todo lo que has dicho es . No he podido despedirme de mi madre. Ni un responso antes de la incineración nos dejaron darle. Muy cruel e inhumano todo.
— Maika_la_bella (@Maika_la_bella) March 17, 2020
No, la enfermedad no es cruel, quien es cruel es el gobierno negligente.
Toda muerte por coronavirus es responsabilidad del gobierno negligente por no poner los debidos controles en las fronteras españolas en su debido momento.@vox_es solicitó hace semanas que se tomarán medidas— Felipe-Ivan Lorenzo (@LipeLotas) March 17, 2020
Lo siento muchísimo, cuando pase esto entre todos los homenajes ya sabidos, deberíamos llenar los cementerios como si fuese el 1 de Noviembre, y homenajear a todos aquellos que se han ido solos
— Gartzen Laguna (@laudiopool) March 16, 2020
Mientras solo la a políticos saben si tienen el virus y así no contagiar a la familia, a los ciudadanos de a pie q nos den, asco de país y de su sanidad, aquí dolo vale ser político, tener dinero o estar muy enfermo
— Nirvana (@ManuelG00133265) March 16, 2020