Malgrat les reticències i condicions que li ha posat el seu fill, el rei Felip, Joan Carles I ha pres una important decisió personal. Segons ha transcendit, l'emèrit ha aprofitat el seu darrer viatge a Espanya per visitar nous habitatges a Portugal.
Fa diverses setmanes que els rumors relacionats amb el possible trasllat del rei Joan Carles van començar a ressonar amb força. De fet, ja s'ha assegurat que la seva intenció és abandonar els Emirats Àrabs i instal·lar la seva nova residència molt més a prop d'Espanya.

Alguns dels destins que més es repeteixen són les ciutats portugueses d'Estoril i Cascais. Tanmateix, també s'ha dit que Joan Carles I podria instal·lar-se a Sanxenxo, en una casa que Julio Iglesias posseeix en aquesta localitat. Decisió amb la qual el rei Felip no estaria d'acord.
No obstant això, fa pocs dies, Monarquía Confidencial va publicar més detalls sobre els nous plans de l'emèrit. Moment en què va desvetllar la darrera decisió que ha pres el monarca i que, de ben segur, ha deixat sense paraules el seu fill.

Durant el passat cap de setmana, 21 i 22 de juny, es va celebrar a Sanxenxo una nova regata, l'esport preferit de Joan Carles I. Però en aquesta ocasió, el motiu del seu viatge no va ser únicament recreatiu.
Joan Carles I pren la decisió de visitar Portugal durant la seva darrera visita a Espanya
Diverses fonts properes al monarca van assegurar al citat mitjà de comunicació que Joan Carles I va aprofitar la seva estada a Sanxenxo per ultimar detalls de la seva nova visita a Portugal. Un país en què estaria explorant noves opcions residencials fora d'Espanya.
Casualment, el seu retorn a Galícia va coincidir amb el calendari d'activitats nàutiques en què ja ha participat en altres ocasions. Per això, com és habitual, el vam poder veure a bord del Bribón, el veler amb què ha competit nombroses vegades.
Però més enllà d'aquest esport, el viatge també va tenir un component diplomàtic i discret. Segons fonts properes, Joan Carles I va aprofitar “els contactes informals” d'aquest viatge per preparar una visita a Portugal.

Tal com va informar el citat mitjà de comunicació, el pare del rei Felip “ha vist habitatges a Portugal per veure quins s'hi poden adaptar millor” i a les seves necessitats. De fet, les característiques de la possible residència són molt específiques.
Pels seus problemes de mobilitat, es busca un habitatge còmode i d'un sol nivell. A més, ha de permetre l'ús de cadira de rodes i comptar amb alts estàndards de seguretat.
En concret, s'estarien tenint en compte zones com Cascais i Estoril. I és que aquestes localitats tenen un valor personal per a Joan Carles, ja que les va freqüentar en la seva joventut.
Als seus 87 anys, Joan Carles I avalua canviar la seva residència per un destí més proper a Europa. Tot i que Abu Dhabi ha estat el seu refugi els darrers anys, ara busca mantenir la privacitat sense allunyar-se tant de la seva terra.
Per la seva banda, la Casa Reial per ara no ha emès cap comunicat al respecte. Aquesta postura segueix la seva política de mantenir distància institucional respecte a les activitats de l'emèrit.