Una onada de crítiques ha envaït els mitjans britànics després que s’hagi revelat l’estat deplorable de Park House. Es tracta de la residència on va néixer i va passar la seva infància Diana de Gal·les.
La propietat, situada a la finca de Sandringham, a Norfolk, ha estat objecte d’indignació per part dels veïns. En aquest context, assenyalen directament el rei Carles III com a responsable de l’abandonament en què es troba la mansió.

Es confirmen els pitjors rumors sobre el rei Carles III
Park House, que en algun moment va ser un lloc emblemàtic, ha estat descrita com una “ombra del que va ser”. La teulada enfonsada, els vidres trencats i les taques d’humitat a les seves parets són només alguns dels problemes visibles.
El jardí, envaït per males herbes, reflecteix l’estat de deteriorament de la residència, que va ser un hotel accessible per a persones amb discapacitat durant més de 30 anys. Des de 2021, està buida i sense ús.
Tanmateix, el tancament del centre, després dels impactes de la pandèmia i els alts costos de manteniment, va deixar la propietat buida. Des de llavors, ha quedat completament desatesa.

Els residents de la zona, com una cambrera local que va parlar amb The Mirror, no han dubtat a expressar el seu descontentament. “És una falta de respecte! Aquesta casa s’hauria de restaurar perquè tornés a ser com era originalment”, va comentar indignada.
A aquest sentir s’hi sumen altres membres de la comunitat. Aquests consideren que l’estat de Park House és una falta de respecte no només cap a la història de la família reial, sinó també cap a la memòria de la princesa Diana.

Anglaterra té molt present la princesa Diana
El lloc on Diana va créixer també va ser l’escenari de molts moments de la seva infància, compartits amb els seus germans i els fills d’Isabel II, inclòs Carles III. Aquests records continuen sent part fonamental de la història de la princesa i del seu vincle amb la família reial.
Per a molts, Park House representa l’origen d’una història que va marcar tota una generació. La polèmica es va intensificar quan es va saber que, mentre Park House es marceix, Carles III va aprovar la inversió en un projecte de luxe dins de la mateixa finca: un ‘glamping’ de luxe.
“El rei Carles té diners per invertir en el seu càmping, però no en la casa on Diana va créixer”, va criticar un veí. Aquest abandonament ha deixat una ferida oberta entre els residents i aquells que valoren la figura de Diana.

La comparació amb Sandringham House, que es manté amb cura, només ha servit per alimentar la frustració. La indiferència cap a Park House i el seu llegat emocional ha generat un rebuig cada cop més evident entre els habitants de la zona.
Fins al punt que molts d’ells demanen una acció concreta per restaurar la casa i honorar la memòria de Lady Di. Consideren que la propietat mereix ser restaurada pel seu valor històric i pel significat que té per als qui recorden el llegat de Diana.