Primer pla de Cristóbal (Fernando Coronado) amb expressió seriosa davant d’un fons difuminat on apareixen diversos personatges vestits d’època i el logotip de la sèrie La Promesa.

Fernando Coronado deixa anar la gran notícia a 'La Promesa' i molts es queden muts

Cristóbal, personatge interpretat per Fernando Coronado, revoluciona 'La Promesa' amb el seu darrer i inesperat moviment

Els fans de La Promesa han tornat a quedar-se sense paraules durant l'emissió de l'últim episodi d'aquesta exitosa ficció de La 1. I tot després que Cristóbal, personatge interpretat per l'actor Fernando Coronado, deixés anar una inesperada bomba.

Després de l'emotiva sortida de Rómulo, el senyor Ballesteros va ser contractat per Leocadia per ocupar el lloc de majordom que havia quedat vacant. Tanmateix, la seva arribada al palau dels marquesos de Luján va estar marcada des del primer moment pel misteri i la desconfiança.

Tres persones elegantment vestides estan assegudes al voltant d’una taula en un sopar formal, amb un home de cabells canosos dret al fons.
Des de la seva arribada, Cristóbal ha revolucionat 'La Promesa' | RTVE

Una situació que es va produir, entre moltes altres coses, per la sèrie de mesures que Cristóbal (Fernando Coronado) estava imposant a la planta de servei amb total impunitat.

Entre elles, desposseir la Petra d'algunes de les seves funcions més rellevants, prohibir als seus companys parlar de Rómulo o reubicar el Lope en un nou lloc lluny de les cuines de La Promesa.

Tanmateix, després de setmanes de dubtes, els fans de La Promesa ja saben el motiu pel qual Cristóbal (Fernando Coronado) té el privilegi de fer i desfer al seu antull. I és que, segons hem pogut veure a l'últim capítol d'aquesta ficció, la relació entre ell i Leocadia és més estreta del que semblava a primera vista.

Els fans de La Promesa es queden sense paraules en conèixer el secret més ben guardat de Cristóbal (Fernando Coronado)

En l'últim capítol de La Promesa, els teleespectadors van quedar sorpresos en descobrir les peculiars trobades entre Cristóbal (Fernando Coronado) i Àngela. Reunions que han aconseguit aixecar les sospites de diverses persones.

Tanmateix, el que ningú no s'esperava era la història que s'amagava darrere d'aquest misteri. I és que, contra tot pronòstic, el majordom i Leocadia mantenen una relació amorosa. Una revelació que, sens dubte, pot canviar completament la trama de La Promesa.

Cristòfol i Leocadia besant-se apassionadament en un llit amb capçal de fusta tallada i detalls daurats. Captura de 'La Promesa'
Cristóbal manté una relació sentimental amb Leocadia | RTVE

D'altra banda, la Petra aconsegueix intervenir a temps quan Cristóbal (Fernando Coronado) sorprèn la Pía espiant al seu despatx. Gràcies a aquesta ajuda, la donzella s'estalvia un problema més gran, encara que no pot evitar haver de donar comptes a l'ama de claus.

Mentrestant, l'Alonso intenta raonar amb la Catalina sense demanar-li justificacions. Li recorda que transformar la societat no és una tasca que es pugui aconseguir de seguida. Amb les seves paraules, el marquès de Luján vol fer-la reflexionar sobre la paciència i el realisme que exigeix el seu propòsit.

Manuel Regueiro de barba canosa i vestit fosc conversa amb Carmen Asecas d’esquena, que porta un mocador al cabell, en un entorn a l’aire lliure amb vegetació de fons a La Promesa.
L'Alonso intenta que la seva filla Catalina reflexioni | RTVE

Mentrestant, la Vera i la Teresa protagonitzen una altra intriga en entrar d'amagat a la biblioteca. La seva intenció és clara: contactar per telèfon amb la duquessa de Carril. Amb aquest moviment, posen en marxa un pla arriscat que podria tenir conseqüències inesperades.

En paral·lel, el Curro continua marcat pel record de la Jana. El seu objectiu sempre va ser que es fes justícia per la seva mort. Tanmateix, descobreix que aquest afany l'obliga a carregar amb un pes molt més gran del que s'imaginava.