Irene Rosales mira a la càmera, amb un requadre que mostra Isabel Pantoja amb arracades llargues.

Les dues úniques paraules d'Irene Rosales en conèixer què ha passat amb Isabel Pantoja

'Moltes gràcies', li ha contestat Irene Rosales a un reporter que li ha donat l'última hora d'Isabel Pantoja

Irene Rosales ha tornat a deixar clar que no té intenció d'involucrar-se en els conflictes familiars dels Pantoja. La dona de Kiko Rivera manté la seva promesa de mantenir-se al marge, encara que aquesta vegada una simple frase ha dit molt més del que sembla. En ser preguntada per l'última hora sobre Isabel Pantoja, només ha respost: "Moltes gràcies".

L'escena va tenir lloc quan un reporter se li va acostar per parlar-li del nou moviment de la tonadillera. Segons la premsa del cor, Isabel estaria disposada a alçar ponts amb els seus fills, Kiko i Isa. No obstant això, aquest intent de reconciliació s'hauria vist truncat per la reacció d'Agustín Pantoja.

Muntatge de fotos de primer pla d'Irene Rosales i Isabel Pantoja.
La família Pantoja torna a estar d'actualitat | Mediaset, Europa Press, catalunyadiari.com

El germà d'Isabel no vol ni sentir parlar d'una reconciliació amb els fills de la cantant. Així ho hauria expressat amb claredat en una conversa tensa, segons ha revelat el programa TardeAR. "O els teus fills o jo", hauria estat el seu ultimàtum, un missatge contundent que hauria deixat a Isabel entre l'espasa i la paret.

La situació s'ha tornat més delicada del que semblava. D'una banda, Isabel hauria volgut acostar-se a Kiko, amb qui no té relació des de fa temps. També hauria pensat en Isa Pantoja, la pròxima maternitat de la qual sembla no haver estat suficient per canviar les coses.

De fet, Isa va confessar en una entrevista recent que no espera que la seva mare estigui present quan neixi el seu segon fill. Assumeix amb tristesa que la distància emocional és ja massa gran. Malgrat el seu dolor, ha après a viure amb això i a no esperar el que no arribarà.

Però el que semblava un avanç per part d'Isabel, ha quedat en res. En veure el rebuig frontal d'Agustín, la cantant hauria fet marxa enrere en la seva decisió. "Estigues tranquil, tu i jo seguirem junts", hauria estat la seva resposta al germà, descartant qualsevol acostament als seus fills.

Giro de 180 graus per a Isabel Pantoja

Aquest gir ha generat gran impacte en l'entorn mediàtic dels Pantoja. Molts esperaven que Isabel es reconciliés amb els seus fills després d'anys de desavinences. Però una vegada més, el poder d'Agustín sobre la seva germana s'ha imposat, paralitzant qualsevol intent de reunificació familiar.

En aquest context, Irene Rosales ha tornat a demostrar que prefereix mantenir-se en un segon pla. L'excol·laboradora ha estat abordada per Europa Press en ple carrer, quan anava de compres per Sevilla. En escoltar que "el tito Agustín ho decideix tot", no va poder evitar somriure, encara que va intentar dissimular-ho ràpidament.

Una persona amb ulleres de sol blanques aixecant-les lleugerament amb la mà en un ambient interior il·luminat.
Isabel Pantoja vol acostar-se a la seva família | Atresmedia

Va ser llavors quan va respondre amb aquestes dues paraules que s'han convertit en titular: "Moltes gràcies". No va afegir res més. Ni una opinió, ni una indirecta, només aquestes paraules carregades d'ironia i resignació.

Encara que sembli una reacció educada, la veritat és que amaga molt més. En el llenguatge no verbal, un somriure i una resposta breu poden revelar incomoditat, cansament o fins i tot menyspreu contingut. I això és just el que molts han interpretat en veure el vídeo d'Irene.

Des de fa temps, Irene ha triat guardar silenci sobre qualsevol assumpte relacionat amb Isabel Pantoja. Ho va prometre quan Kiko va trencar definitivament amb la seva mare, i fins ara ho ha complert amb fermesa. Però la tensió al voltant de la figura d'Agustín Pantoja sembla provocar-li certa incomoditat difícil d'ocultar.

Per a alguns, aquest somriure és la mostra que Irene comparteix l'opinió de molts sobre la influència d'Agustín. Un home que, segons diverses fonts, maneja la vida de la seva germana amb mà fèrria. I que hauria estat el gran culpable de la ruptura definitiva entre Isabel i el seu fill.

Irene Rosales decideix mantenir-se al marge

La història es repeteix. Cada vegada que hi ha un indici de reconciliació, apareix Agustín per frenar-lo. Ja va passar quan Kiko va emmalaltir, quan Isa es va casar, i ara torna a passar amb l'embaràs de la jove.

Irene, com a esposa de Kiko, ha patit de prop les conseqüències d'aquest distanciament. Ha estat testimoni del patiment del seu marit i també ha hagut d'explicar moltes vegades per què no formen part de l'entorn de Cantora. I encara que no ho digui, cada gest seu deixa entreveure una opinió clara.

Captura d'Irene Rosales durant la tornada a 'Festa'
Irene Rosales prefereix no fer declaracions | Telecinco

La bretxa entre Isabel i els seus fills sembla més profunda que mai. Els intents d'acostament són fràgils i s'ensorren amb facilitat davant les pressions internes. I mentrestant, les reaccions externes, com la d'Irene, es converteixen en petits termòmetres de com està realment la situació.

De moment, no s'espera un canvi de postura per part d'Isabel. Si bé alguns mitjans asseguren que podria recapacitar, la seva resposta a Agustín indica el contrari. Tot apunta que seguirà triant el seu germà per sobre dels seus fills.

Una elecció que no només afecta Kiko i Isa, sinó també els nets d'Isabel, a qui amb prou feines ha vist. En el cas d'Isa, el seu segon fill naixerà aviat sense que la seva àvia tingui cap contacte. I pel que fa als fills de Kiko i Irene, la situació és igual de distant.

Així, entre silencis, rebutjos i paraules mesurades, la història dels Pantoja continua donant titulars. Aquesta vegada, amb només dues paraules, Irene ha resumit el que sent una família marcada per la divisió. "Moltes gràcies", va dir, i no calia dir res més.

Vols una segona part centrada en com viu Irene aquesta situació amb les seves filles o la relació de Kiko amb la seva mare actualment?