Buckingham Palace adopta des d'avui mateix una nova norma imposada pel rei Carles III: cadascú podrà vestir com desitgi. Per entendre aquesta regla hem de viatjar al regnat de Jordi V, qui va imposar vestir de blanc a la pista de tennis del palau. L'etiqueta deia que tot jugador, inclosos convidats reials i empleats del palau, havia de portar un uniforme sencer blanc, seguint tradicions esportives arrelades a Wimbledon.
Ara, el rei Carles III ha decidit treure aquesta regla centenària que exigia vestimenta blanca obligatòria a la pista privada de tennis a Buckingham Palace. A partir d'aquest moment, la norma dicta que, tot i que el blanc continua sent “preferible”, no és “essencial”. Per tant, cadascú podrà escollir la vestimenta desitjada.

El rei Carles III canvia les regles de Buckingham Palace
El rei Carles III ha fet un gir de rosca a tot Buckingham Palace. El palau està revolucionat amb el pas que ha fet el sobirà i que canvia completament tot el funcionament.
Des d'avui, existeix una nova norma impulsada per Carles III a les instal·lacions de Buckingham Palace: es podrà vestir com es desitgi. Aquesta regla fa referència a la pista privada de tennis que hi ha al palau i que, fins ara, només s'hi podia accedir vestit de blanc. Va ser el 1919 quan el rei Jordi V va obligar jugadors, convidats i empleats de Buckingham a vestir amb uniforme blanc a l'exclusiva pista.

Una tradició tant estètica com higiènica que ocultava millor la suor durant l'exercici físic intens. Ara aquesta norma deixa de ser essencial i passa a ser simplement “preferible”, oferint llibertat per triar altres opcions estilístiques sense trencar el protocol. El canvi pot semblar petit, però en el context d'una monarquia on cada detall compta, representa una clara voluntat de modernització.
Tot i que el rei Carles III no és un gran entusiasta del tennis, vol que els seus familiars i convidats gaudeixin de més comoditat i personalització a l'hora de vestir. La princesa de Gal·les, Kate Middleton, sí que practica tennis regularment i exerceix de patrona de Wimbledon, inculcant aquesta afició als seus fills. Fins i tot Roger Federer ha donat classes privades al príncep George en aquesta pista, mostrant la proximitat de la nova generació reial amb aquest esport.
La modernització arriba a Buckingham Palace de la mà del rei Carles III
Aquest no és l'únic canvi que el rei Carles III ha realitzat a Buckingham Palace. També va ordenar reduir la temperatura de la piscina del palau per estalviar energia i modernitzar instal·lacions. A més, s'estan fent reparacions a la pista de tennis, que presentava irregularitats i sots, cosa que la feia menys segura per als jugadors.
Amb l'eliminació de l'exigència del blanc, els jugadors ja no s'hauran de preocupar per embrutar uniformes immaculats en ensopegar o caure a terra. A partir d'ara, tot serà molt més natural i lluny de l'encotillament de la institució.

El rei, amb aquesta decisió, mostra la voluntat d'adaptar la reialesa a temps més relaxats, accessibles i conscients del benestar i la comoditat personal. Ara qualsevol membre de la família reial, convidat o empleat pot presentar-se a la pista amb roba de colors, tonalitats neutres o esportives modernes.
Carles III deixa clar que les normes poden evolucionar sense desvirtuar l'essència històrica ni les tradicions esportives, buscant equilibri entre respecte i modernitat. Així, al cor de Buckingham, on regna el protocol, s'obre una petita escletxa de llibertat, permetent expressar estil sense perdre elegància ni respecte.
Tot i que el rei ha suprimit una regla centenària, obre la porta a una monarquia més d'acord amb els nous temps. Un llegat que el seu hereu, el príncep Guillem, continuarà amb la intenció de mostrar la cara més propera de la corona.