Home amb vestit blau i expressió seriosa davant d’un cel assolellat i dues bombolles de diàleg amb signes d’interrogació

Arriba el front atlàntic i Roberto Brasero anticipa canvis: 'Des de bon matí'

El meteoròleg adverteix d’un canvi brusc de temperatures després d’un dissabte gairebé estiuenc amb fins a 35º al sud

El primer cap de setmana d'octubre es presenta amb una atmosfera enganyosa. Tot i estar en plena tardor, les temperatures semblen més pròpies de principis de setembre. Les tardes seran càlides, amb màximes que fins i tot superaran els 30 graus en diverses zones del sud i de l'interior peninsular.

Els matins, però, mantenen aquest toc tardorenc. Les matinades i les nits són fredes, especialment al nord i en zones altes de l'interior. Una combinació que porta molts a treure l'abric a primera hora i quedar-se en màniga curta a la tarda.

Pla mitjà de Roberto Brasero vestit amb un vestit fosc i camisa blanca parlant davant d’un fons blau amb un logotip geomètric, que és d’Antena 3.
Serà un cap de setmana de contrastos a Espanya | Atresmedia

Un cap de setmana de contrastos: de la calor estiuenca a l'aire fresc

Segons ha explicat Roberto Brasero, el popular meteoròleg d'Antena 3, “aquest dissabte encara gaudirem de temperatures altes, però diumenge refrescarà notablement”. I és que el protagonista del canvi serà un front atlàntic associat a la borrasca Amy. Està situada al nord-oest d'Europa, que afectarà Irlanda i Gran Bretanya, però també deixarà la seva empremta al nord d'Espanya.

Durant la jornada de dissabte, s'esperen pluges a Galícia i Astúries des del matí, estenent-se a la resta del Cantàbric a la tarda. Al nord de l'Ibèrica i a la cara nord del Pirineu també s'hi podrien registrar algunes precipitacions. A la resta de la Península predominarà el temps estable, amb núvols alts a primeres hores i una tarda més assolellada.

A les Balears, els intervals nuvolosos podrien deixar algun ruixat feble al nord, tot i que tendirà a aclarir-se. Mentrestant, a Canàries dominaran els cels serens, excepte per la nuvolositat baixa al nord de les illes.

Temperatures extremes abans del canvi

Les temperatures continuaran sent molt altes aquest dissabte: A Sevilla s'esperen 35º, a Múrcia fins a 34º, i a ciutats com Madrid, Màlaga o Saragossa fins als 30º. També farà calor al nord, amb 26º a Burgos i Bilbao, i 27º a Pamplona. Només a Galícia es notarà un lleuger descens per l'entrada del front.

Pla mitjà de Roberto Brasero vestit amb un vestit blau i camisa clara parlant davant d’un fons groc amb línies i formes abstractes.
Les temperatures continuaran sent extremes en moltes zones del país | Atresmedia

Tanmateix, diumenge arribarà el canvi que anticipa Brasero. “Es contempla un descens de fins a 8º de cop”, ha advertit el meteoròleg. Afectarà bona part del nord i est peninsular: Castella i Lleó, La Rioja, Navarra, Aragó, Astúries, Cantàbria, País Basc, Madrid, Conca, València i Múrcia.

De fet, Múrcia passarà de 34º a 27º, Valladolid de 28º a 20º i Saragossa de 30º a 23º. Tot i que continuaran sent temperatures suaus, el contrast es notarà especialment pel vent del nord, més fresc i amb ratxes fortes en algunes zones.

Diumenge també portarà pluges disperses al litoral català, Balears i el Cantàbric oriental. A la resta del país, l'ambient serà més assolellat, però amb una sensació tèrmica més baixa. Tot i així, segons les previsions, des de dimarts tornaran a pujar les temperatures, retornant aquesta calor tardorenca que ha marcat l'inici d'octubre.

En paraules de Brasero, el panorama és clar: “Serà un breu respir de frescor abans d'una altra setmana de sol i tardes càlides”. Una tardor que, per ara, segueix resistint-se a arribar del tot.