Els meteoròlegs fa dies que avisen d'una situació de marcada inestabilitat atmosfèrica que afectarà gran part del territori català. Ara, també s'hi ha sumat Francesc Mauri, qui ha avisat que les pluges d'aquest matí són tan sols l'inici de tot. I això que, al nord de l'altiplà central català, ja s'ha produït algun primer ruixat d'intensitat moderada.
El Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) manté avisos des de les 08:00 del matí de dimecres fins a les 02:00 de divendres. Durant aquest període, existeix una alta probabilitat de precipitacions intenses que podrien superar els 40 mm en tan sols 30 minuts, especialment a la meitat est i nord-est del territori. El mapa de risc per a aquest dimecres mostra una situació especialment crítica a les comarques del centre i est de Catalunya.

El Meteocat avisa del que està per arribar en les pròximes hores.
És allà on el nivell de perill assoleix el grau quatre de sis. Aquesta classificació indica un perill alt per intensitat de pluja, amb tempestes que podrien anar acompanyades de calamarsa, així com d'aparell elèctric. La distribució del fenomen serà de caràcter local, tot i que amb prou extensió per provocar afectacions.
Al llarg del dia d'avui, es preveu que el risc augmenti de manera progressiva. Durant les franges de 12:00 a 18:00 hores, i especialment de 18:00 a 24:00, les pluges podrien ser més intenses i generalitzades. D'aquí l'advertiment explícit de Mauri: "Precaució avui, aquesta nit i demà".
Aquest avís vol alertar tant la població com els serveis d'emergència i mobilitat. Per dijous 24 de juliol, tot i que la intensitat prevista disminueix, l'avís de risc es manté actiu. El Meteocat ha establert un nivell de perill u de sis, principalment per precipitacions que podrien superar els 20 mm en 30 minuts.

Francesc Mauri demana precaució.
Les comarques del sud i alguns punts aïllats del nord-est seran les més afectades. La intensitat serà menor, però encara s'espera que alguns ruixats vinguin acompanyats de tempesta. Els experts recorden la importància de consultar actualitzacions en temps real i de seguir les recomanacions de protecció civil.
A més, demanen evitar zones inundables, precaució en els desplaçaments i estar atents a possibles talls de trànsit o incidències relacionades amb les condicions meteorològiques. Així doncs, Catalunya afronta una situació d'inestabilitat important que requerirà especial vigilància. Sobretot, a la tarda i nit de dimecres.