Muntatge de fotos de Roberto Brasero amb expressió seriosa davant d’un fons de tempesta amb núvols foscos, pluja, un llamp i una icona d’advertència al costat d’un núvol amb gotes d’aigua.

Roberto Brasero, meteoròleg d'Antena 3, llança un avís: ‘Podria arribar un front…’

L'estabilitat predominarà a gran part del país fins al cap de setmana, serà aleshores quan un front atlàntic deixarà pluges

L'inici de la tardor està deixant un panorama poc habitual en bona part d'Espanya. Durant els últims dies, el sol i les temperatures suaus han dominat l'escena, amb cels serens en moltes regions. Tanmateix, no totes les zones podran mantenir aquest clima tranquil.

El meteoròleg Roberto Brasero ha llançat un avís clar: en alguns territoris serà necessari tenir el paraigua a mà. El mal temps no serà generalitzat ni durador, però podria sorprendre aquells que confiïn que el sol es mantindrà sense canvis.

Home de cabells canosos, que és Roberto Brasero, vestit amb un vestit blau i camisa blanca parlant davant d’un fons blau amb logotips geomètrics negres.
Roberto Brasero preveu l’arribada de més pluges de cara a aquest mateix cap de setmana | Atresmedia

Roberto Brasero anuncia l'arribada de més pluges.

Tot i que la borrasca que va afectar el país comença a remetre, avui encara quedaran alguns últims cops d'inestabilitat a l'est i el sud peninsular. Sense anar més lluny, al litoral de Catalunya s'esperen pluges que podrien ser localment intenses. Mentrestant, a la Comunitat Valenciana, Ceuta i Melilla també podrien registrar-se precipitacions.

A Canàries, la nuvolositat anirà en augment, amb probabilitat de pluges a les zones mitjanes i a les illes orientals. El nord de Galícia i el Cantàbric, per la seva banda, es despertaran amb boires o núvols baixos. Ja a la tarda, podrien desenvolupar-se núvols d'evolució a les serres del sud, deixant algun ruixat puntual. Tot i això, la tendència general continuarà sent d'estabilitat.

Una dona passeja per un carrer amb un paraigua, el 21 de maig de 2023, a Madrid.
Caldrà treure els paraigües durant la jornada de dissabte al nord | Europa Press

Un front atlàntic trencarà la calma aquest dissabte.

L'ambient estable continuarà fins al cap de setmana a la major part del país, amb cels serens i temperatures més altes del normal per aquestes dates. Però dissabte s'espera un canvi. En paraules de Roberto Brasero: “Dissabte podria arribar un front a Galícia i recórrer ràpidament l'extrem nord”.

Aquest front atlàntic afectarà sobretot sis comunitats: Galícia, Astúries, Cantàbria, Biscaia, Guipúscoa i Aragó. Les pluges seran febles i passatgeres, avançant des del nord-oest cap al Cantàbric i els Pirineus, per després anar-se dissipant al llarg del dia.

Mentrestant, la resta del territori continuarà gaudint de temps sec i càlid. A Sevilla s'assoliran els 33 °C, Madrid i Guadalajara rondaran els 28 °C, i Saragossa es quedarà en 25 °C. Unes xifres més pròpies d'estiu que de plena tardor.

Roberto Brasero assenyalant un mapa del temps en un estudi de televisió mostrant la previsió de precipitacions a la península Ibèrica i zones properes per al dissabte, 4 d’octubre de 2025.
L'home del temps d'Antena 3 preveu pluges a causa d'un front atlàntic | Atresmedia

Tot i que el ‘veroño’ sembli resistir-se a marxar, Roberto Brasero recorda que la tardor ja està en marxa. Les pluges encara seran aïllades i de poca intensitat, però convé no confiar-s'hi: el cel pot donar sorpreses en qualsevol moment.

Per ara, només sis comunitats tenen motius per treure el paraigua aquest cap de setmana. Però com apunta Roberto Brasero, el front de dissabte serà el primer senyal que el temps estable no durarà per sempre.