Un cotxe circula per una carretera nevada amb un mapa del temps mostrant advertències de neu i pluja.

Avisos en 5 zones d'Espanya per neu i pluja en les pròximes hores

L'AEMET ha activat diversos avisos per la caiguda de neu i precipitacions durant el dia d'avui

L'Agència Estatal de Meteorologia ha emès alertes grogues en diverses regions d'Espanya a causa de la previsió de neu i pluja en les pròximes hores.

Aquestes condicions meteorològiques podrien afectar diverses zones del país, per la qual cosa es recomana estar atent a les actualitzacions del temps.

Mapa d'Espanya amb diverses regions ressaltades en groc.
Alertes grogues activades per neu i pluja | AEMET

L'AEMET activa alertes per acumulació de neu

S'han activat avisos per nevades en les següents àrees:​

  • Pirineu d'Osca: S'espera una acumulació de neu de fins a 5 cm, amb una cota de neu situada entre els 700 i 900 metres.​
  • Pirineu de Lleida: Les previsions indiquen acumulacions similars, amb la cota de neu també entre 700 i 900 metres.​
  • Pirineu de Girona: S'anticipen condicions semblants, amb acumulacions de fins a 5 cm i una cota de neu entre 700 i 900 metres.​

Aquestes nevades podrien dificultar la mobilitat en aquestes àrees, especialment en zones de muntanya i passos elevats.

Un paisatge hivernal amb arbres coberts de neu i turons al fons.
Diverses zones estan en alerta per acumulació de neu | Grok

Altres zones alertades per la neu

A més, l'AEMET ha emès avisos per neu en altres regions muntanyoses:​

  • Sistema Central a Sòria: Es preveu una acumulació de neu de fins a 5 cm, amb la cota de neu fluctuant entre els 900 i 1.400 metres.​
  • Serrania de Guadalajara: S'esperen acumulacions similars, amb la cota de neu situada entre els 1.300 i 1.400 metres.

Aquestes condicions podrien afectar les carreteres i camins rurals, per la qual cosa s'aconsella precaució al transitar per aquestes zones.

Gotes de pluja en un vidre amb un paisatge d'arbres i boira al fons.
La zona d'Almeria podria tenir acumulació d'aigua en molt poc temps | Grok

L'AEMET també activa alertes per pluja

L'AEMET també ha emès alertes grogues per pluges intenses en les següents àrees:​

  • Eivissa i Formentera: S'espera una acumulació de pluja de fins a 60 mm en les pròximes hores.​
  • Litoral nord d'Alacant: Les previsions indiquen acumulacions de fins a 60 mm en aquesta zona.​
  • Llevant almerienc: Es preveu una acumulació de 70 mm en 24 hores. En algun moment, podrien arribar a caure 20 mm en tan sols una hora.

Aquestes pluges podrien provocar inundacions locals i acumulacions d'aigua en àrees baixes.

Recomanem a la població de les àrees afectades consultar les actualitzacions de l'AEMET i evitar, en tot el possible, danys majors.