L'Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) ha començat a emetre avisos per a territoris del nord d'Espanya, davant l'arribada d'una DANA (Depressió Aïllada en Nivells Alts). S'espera que causi pluges intenses i tempestes a partir d'aquest divendres 11 de juliol.
L'AEMET ha posat sota avís fins a sis comunitats autònomes, totes situades a la zona nord del país. S'enfronten a les condicions més severes del fenomen meteorològic.

Zones més afectades: una alerta per al nord d'Espanya
Segons la previsió, les tempestes començaran a desenvolupar-se sobre la serralada Cantàbrica i el sistema Ibèric a partir del migdia de divendres. A mesura que avanci el dia, es desplaçaran cap al nord i nord-est del territori, intensificant-se especialment durant la tarda.
L'AEMET ha especificat que les zones amb més risc de fenòmens adversos per la DANA són el Cantàbric oriental (Cantàbria i País Basc), Navarra i Aragó. Amb menor probabilitat, algunes àrees del nord de Castella i Lleó i La Rioja.
En aquestes àrees, les tempestes podrien generar calamarsa superior a 2 centímetres de diàmetre i ruixats de fins a 30-40 mm en una hora. Això elevaria el risc d'inundacions sobtades i altres danys. Per això, l'AEMET ha activat avisos de nivell groc o taronja en totes aquestes comunitats per a demà, donada la intensitat esperada de les pluges i les tempestes.
Catalunya, Galícia i Astúries, també sota vigilància per la DANA
Tot i que la situació serà més greu a les comunitats ja esmentades, l'AEMET també ha emès avisos per a Catalunya. Les tempestes allà s'esperen amb menor intensitat, però també hi arribaran.
De fet, es preveu que les tempestes arribin al nord de Catalunya i al Cantàbric occidental (Galícia i Astúries), però amb una potència menor. Tanmateix, no es descarten ruixats intensos i tempestes localment fortes en algunes zones.

Recomanacions de l'AEMET
Davant la previsió d'un episodi meteorològic tan sever, l'AEMET recomana extremar les precaucions en totes les àrees afectades. Les autoritats aconsellen evitar viatges llargs, especialment en zones rurals o muntanyoses, i mantenir-se informat en tot moment a través dels canals oficials.
A més, s'insta a assegurar objectes en balcons o terrasses que puguin ser arrossegats pel vent. També cal tenir en compte la possibilitat de talls de llum i desplaçaments interromputs a causa de les precipitacions intenses.
Aquest divendres 11 de juliol es perfila com una jornada complicada per a gran part del nord d'Espanya, amb pluges i tempestes que poden afectar de manera significativa les sis comunitats més exposades a la DANA. Mentrestant, la resta del país podrà gaudir de condicions més estables, sempre amb la recomanació d'estar atents a possibles canvis en les previsions.