Imatge de fons d'un cotxe per una carretera mullada al costat d'una altra imatge de diversos cotxes circulant amb pluja i unes emoticones de núvols amb pluja

'Intenses': les zones de Catalunya que sí que estaran en alerta dimecres per la pluja

Malgrat que s'espera que sigui una jornada molt més estable, l'AEMET ja avisa de dos punts concrets d'Espanya

Després de diversos dies de pluges intenses i un ambient inestable, aquest dimecres portarà un respir en gran part d'Espanya. La borrasca Laurence acabarà d'allunyar-se. Encara que a l'horitzó ja es veu l'arribada de Martinho, el temps oferirà una breu transició amb menys precipitacions i temperatures més suaus.

En moltes àrees, aquest canvi serà ben rebut. Els cels començaran a aclarir-se parcialment i la sensació tèrmica serà més agradable. No obstant això, no totes les comunitats podran gaudir d'aquesta treva meteorològica.

Imatge de fons de les rodes d'un cotxe passant per tolls d'aigua, al costat d'una altra imatge d'un cotxe esquitxant aigua sota la pluja i unes emoticones de núvols amb pluja
S'espera una treva breu, menys en aquestes zones | Europa Press

L'excepció a la calma: aquestes dues comunitats, amb pluges intenses

Mentre en la major part d'Espanya la inestabilitat donarà una treva, a Catalunya i la Comunitat Valenciana les pluges continuaran sent protagonistes. L'AEMET ha emès avisos en nivell groc a causa de la intensitat de les precipitacions previstes per a la jornada.

Els punts més afectats seran Castelló, a la Comunitat Valenciana, i el sud i nord-est de Catalunya. En aquestes zones les pluges podrien ser fortes i persistents, sobretot durant la primera meitat del dia. Encara que s'espera que la situació millori progressivament, la jornada començarà amb precipitacions d'una certa intensitat en aquests punts.

A més, l'atmosfera encara mostrarà signes d'inestabilitat, la qual cosa podria generar tempestes puntuals en algunes àrees del nord-est peninsular. Tot i que en la majoria del país es notarà un canvi positiu, Catalunya i la Comunitat Valenciana hauran de seguir en alerta davant la persistència de les pluges.

Una jornada més estable a la resta i sense pluges

Fora d'aquestes comunitats, el dimecres es presenta com una jornada molt més tranquil·la en termes meteorològics. Al sud-est peninsular i en gran part d'Andalusia, el cel estarà poc ennuvolat o fins i tot clar.

Això permetrà una pujada de les temperatures. Les màximes experimentaran un lleuger ascens, deixant una sensació tèrmica més agradable en comparació amb els dies anteriors.

A les Balears i el nord-est peninsular, tot i que encara quedaran algunes pluges disperses, no s'espera que siguin especialment intenses ni persistents.

Un cotxe circula sobre un toll, i al cercle, gent amb paraigua
Uns dies de pluges i més pluges | Europa Press

A Galícia, Extremadura i Andalusia occidental, la jornada començarà amb núvols i algunes precipitacions febles, sobretot en àrees de muntanya. No obstant això, a mesura que avanci el dia, la tendència serà que els cels es vagin aclarint, permetent l'entrada de clars en moltes zones.

La calma durarà poc: Martinho s'acosta

Encara que el dimecres portarà un breu descans, la treva no serà duradora. A l'Atlàntic, Martinho, la pròxima borrasca, ja s'està organitzant i s'espera que comenci a afectar Espanya a partir del dijous. Aquest nou sistema portarà pluges generalitzades i forts vents, iniciant el seu avanç des de l'oest peninsular i estenent-se progressivament cap a la resta del país.