Els dies grisos i plujosos estan a punt de quedar enrere, i amb ells, aquesta sensació d'abric constant i paraigua sempre a mà. L'inici de setmana ha estat marcat per cels coberts, ruixats intermitents i unes temperatures que no acabaven d'aixecar l'ànim. No obstant això, aquest escenari meteorològic està a punt de canviar.
Roberto Brasero, una de les veus més seguides en informació climatològica a Espanya, ha anunciat un canvi important durant les pròximes hores. Segons la seva previsió, el punt d'inflexió es produirà a partir de demà.

Avui tindrem una tarda marcada per les pluges en gran part del país
Durant la jornada d'avui, no obstant això, la inestabilitat encara serà la gran protagonista. Una última pertorbació atlàntica està travessant el país des de l'oest, i tot i que la seva activitat serà moderada, encara podrà generar algunes tempestes, especialment notòries a l'àrea mediterrània. De fet, València i Castelló estan sota avís groc per pluges intenses que podrien descarregar fins a 20 litres per metre quadrat en només una hora, amb possibilitat fins i tot de calamarsa.
Catalunya, Alacant i les Illes Balears també veuran pluges durant la tarda. En aquestes zones, els ruixats seran més generalitzats, mentre que al centre peninsular o la resta de l'est s'espera que siguin més febles. Per contra, a l'oest començaran a notar-se els primers efectes de l'anticicló, amb boires matinals que es dissiparan, donant pas a cels clars i un progressiu ascens tèrmic.
El repunt de les temperatures serà més evident en regions com Extremadura, Andalusia occidental i l'oest de Castella i Lleó. Mentrestant, el nord-est viurà un dimarts més aviat fresc, amb una baixada generalitzada dels termòmetres en zones com Navarra, La Rioja, Aragó o l'interior del País Basc.

Roberto Brasero assenyala que s'acosta un gran canvi de temps durant les pròximes hores
La situació meteorològica canviarà de forma clara a partir de demà. L'anticicló de les Açores guanyarà protagonisme, i ho farà imposant estabilitat, sol i temperatures en ascens. Segons ha detallat Roberto Brasero, durant els matins continuarà fent fred, però les tardes es tornaran notablement més agradables.
A la vall de l'Ebre, per exemple, els termòmetres podrien pujar entre cinc i sis graus en comparació amb el dia anterior. Sense anar més lluny, Roberto Brasero ja ha alertat que “aquesta setmana arribarem als 30 graus”.
A la resta de la Península també es notarà aquest augment, encara que una mica més moderat, amb pujades d'entre dos i tres graus. En canvi, al litoral mediterrani i a Canàries el temps serà més estable, amb menys variacions tèrmiques i cels més clars des de primera hora. Tot i això, no es descarten alguns núvols dispersos a les Balears, el nord-est peninsular o el nord de l'arxipèlag canari.

Els Pirineus podrien registrar algunes precipitacions febles en cotes altes, fins i tot en forma de neu per sobre dels 1.600 metres. També persistiran algunes boires o bromes, sobretot en zones de l'oest. Però en línies generals, serà el sol qui prengui el control del cel durant la segona meitat de la setmana.
El dijous es consolidarà aquesta tendència, amb una pujada encara més marcada de les temperatures mínimes, que fins ara encara eren baixes. Les nits s'endolciran en gairebé tot el país, excepte a les zones altes de Catalunya, on podrien repetir-se gelades al Pirineu. A canvi, les tardes seran més càlides i agradables, consolidant l'arribada del bon temps.
D'aquesta manera, i segons ha detallat Roberto Brasero, tot indica que deixem enrere la inestabilitat per donar pas a jornades molt més agradables. Les precipitacions s'aniran dissipant, els termòmetres continuaran marcant valors més alts i el cel lluirà cada vegada més clar. L'anticicló s'aferma sobre la Península, marcant l'inici d'un període de calma meteorològica que, en principi, es mantindrà durant diversos dies.