Muntatge de fotos de Roberto Brasero parlant sobre el temps amb icones de sol, pluja i un termòmetre sobre un fons de núvols foscos.

‘A partir del…’: Roberto Brasero anuncia el gir de 180° que molts estaven esperant

Després de diverses setmanes de pluja constant, Roberto Brasero apunta que el bon temps arribarà a mitjans d'aquesta setmana

La primavera va arribar carregada de borrasques que no ens han donat treva. Durant els últims dies, hem estat testimonis de la persistent pluja i el fred, amb tempestes com les de Jana, Konrad, Laurence i Martinho. El temps inestable ha deixat a molts preguntant-se quan arribarà, finalment, aquest desitjat canvi que ens permeti deixar enrere la pluja.

Afortunadament, les expectatives estan a punt de complir-se. Segons Roberto Brasero, a partir de mitjans d'aquesta setmana, la situació farà un gir radical i podrem gaudir d'un respir. El sol començarà a treure el cap amb força, portant temperatures més agradables que marcaran un canvi benvingut per a tots aquells que anhelen veure el sol.

Primer pla de Roberto Brasero amb vestit blau i camisa grisa en un plató de televisió.
Roberto Brasero alerta que s'acosta un canvi de temps aquesta setmana | Atresmedia

Roberto Brasero alerta del que passarà aquesta setmana

Ahir, el primer dilluns de la primavera va portar amb si fred i neu, acompanyats de pluges persistents al Cantàbric i Balears. Al nord, les nevades van afectar zones de muntanya, amb una cota que va pujar de 800 a 1500 metres. Les temperatures van ser una mica més altes que les de diumenge, però encara es va mantenir el fred, típic d'aquesta època de l'any.

No obstant això, Roberto Brasero avisa que “a partir de dimecres, dijous i divendres el sol és el que s'instal·la”. Avui, dimarts, la pluja començarà a cessar progressivament, encara que no per complet. Malgrat que encara es registraran precipitacions al Cantàbric, seran menys intenses que els dies anteriors. Al Pirineu, les nevades es mantindran per sobre dels 1500 metres, mentre que a la meitat sud s'experimentarà un cel més clar.

Malgrat la calma, Roberto Brasero no descarta que aquesta tarda es presentin ruixats o tempestes a Andalusia i les Balears. Especialment a les zones muntanyoses i l'interior de l'est peninsular.

Roberto Brasero assenyala un mapa d'Espanya en una pantalla que mostra l'evolució de les precipitacions amb una escala de colors indicant diferents nivells de pluja.
Segons Roberto Brasero, aquesta tarda hi haurà ruixats o tempestes a Andalusia i les Balears | Atresmedia

D'altra banda, les temperatures continuaran pujant, assolint els 20 °C a la vall del Guadalquivir. A més, les gelades nocturnes desapareixeran, encara que els matins seguiran frescos.

Amb l'avanç de la setmana, les altes pressions portaran estabilitat atmosfèrica i sol a gran part del país. Dimecres serà un dia amb més hores de sol, i dijous i divendres es preveu que el temps es consolidi amb cels clars a quasi tota la península.

L'anticicló, que s'instaurarà durant aquests dies, portarà un temps molt més estable, amb temperatures més agradables que en setmanes anteriors. Al sud, especialment al vall del Guadalquivir i la costa del Sol, s'assoliran els 23 °C. Tot i que la calor intensa encara no arribarà, sí que es percebrà una sensació més càlida a les tardes, especialment dissabte, quan a ciutats com Sevilla es podrien superar els 27 °C.

Aquest canvi de temps arriba com un alleujament després d'un març especialment plujós. En tan sols unes setmanes, hem acumulat el doble de pluja del que normalment cau en tot el trimestre de primavera. Però, amb l'arribada de l'anticicló, el sol tornarà, retornant aquesta sensació que la primavera és aquí per quedar-se.