'Benvinguts a Pagès'pagesia catalanaproductesciutadania
A més de l'edició virtual, existeix una proposta de rutes que permeten gaudir tot l'any de 'Benvinguts a Pagès', de manera més individual i exclusiva.
Cadascuna de les 7 rutes dissenyades pertany a una de les diferents Marques Turístiques de Catalunya i inclouen participants del BAP 2020: explotacions, restaurants, allotjaments, algunes activitats complementàries i altres recomanacions de visites culturals i paisatgístiques.
Si us animeu a descobrir i viure alguna de les propostes, trobareu tota la informació sobre les rutes al web oficial del BAP.
Durant els dies 3 i 4 d'octubre, i a través dels perfils de 'Benvinguts a Pagès' a les xarxes socials, es podrà conèixer el dia a dia de diferents pagesos i pageses. Ens explicaran, entre altres coses, com és l'elaboració de l'oli a les Terres de l'Ebre, els secrets de la producció d'un producte com la cervesa des de Lleida, o el treball a l'horta amb productes dolços al Berguedà.
També es donarà a conèixer la cuina d'un restaurant del Segrià i les tècniques de cuina d'un hotel gastronòmic de Falset.
Per tal de posar valor a la feina dels pagesos i ramaders, les visites guiades virtuals donaran al públic l'oportunitat de conèixer explotacions de carn, embotits, aviram, ous i altres productes d'horta.
Els usuaris que estiguin interessats a rebre consells per a una alimentació sana, podran gaudir de tutorials protagonitzats per pagesos i pageses que treballen amb mel, pa i queviures, vins i caves, fruita, carn, embotits i herbes aromàtiques. Donaran a conèixer recomanacions per gaudir dels productes de temporada i aprofitar les seves propietats.
Com sempre, el públic tindrà l’oportunitat d’omplir el rebost adquirint els productes directament dels productors.
L’edició virtual sens dubte és un repte per accelerar la digitalització de les explotacions agrícoles, ramaderes i pesqueres del país que tenen a internet una gran oportunitat per difondre i vendre els seus productes sense intermediaris.
L’any vinent la festa de la pagesia catalana recuperarà les dates habituals del primer cap de setmana de juny i també tornarà al format presencial que obre les portes de les explotacions.
Benvinguts a Pagès és una iniciativa de la Generalitat de Catalunya, en una actuació coordinada pel Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, a través de Prodeca, i del departament d’Empresa i Coneixement, a través de l’Agència Catalana de Turisme.
També col·laboren al projecte la Fundació Alícia, els Consells Comarcals, Consorcis i Oficines de Turisme i altres entitats i associacions que treballen per la revalorització i la promoció del sector.
Si vols tota la informació sobre aquesta edició del BAP, visita la pàgina web — benvingutsapages.cat —, on trobaràs tots els detalls de les activitats virtuals programades.