Ja es coneixen els dies festius de l'any que ve. Els sindicats CCOO i UGT han aprovat el calendari, conjuntament, amb el Departament d'Empresa i Treball de la Generalitat i les patronals de Foment del Treball i Pimec.
El calendari laboral del territori català per al pròxim 2024 comptarà amb 13 dies festius decretats per la Generalitat, als quals se li haurà de sumar els dos festius locals que decideixen els ajuntaments. Per tant, hi haurà tretze dies festius i, a banda, cada localitat disposarà de dos més que determinaran els mateixos ajuntaments. En total, 15.
Dels tretze festius, onze seran entre setmana. Hi haurà quatre caps de setmana llargs, i dos possibles ponts: a l'agost i al desembre. Els festius de l'1 de maig i l'11 de setembre cauen en dimecres, just al mig de la setmana.
L'1 de gener, el primer festiu de l'any, caurà en dilluns, es recuperarà la festivitat que aquest any no havíem tingut perquè va caure en diumenge. Pel que fa a la Setmana Santa, la de 2024 arribarà una setmana abans que la d'enguany. Serà entre el 29 de març i l'1 d'abril.
El tradicional pont de l'1 de maig no es podrà fer, ja que aquest caurà en dimecres, just al mig de la setmana. Sant Joan, però caurà en dilluns i, per tant, tindrem un cap de setmana llarg.
La Immaculada, el 8 de desembre, serà l'únic festiu que caurà en diumenge. El dia de Reis i la Festa Nacional d'Espanya cauran en dissabte.
Si ja estàs pensant quan vols fer vacances o fer un viatge llarg, apunta't els possibles ponts i cap de setmana llargs que podràs fer el 2024.