L'exèrcit espanyol, de dol: Perd la vida als 35 anys un soldat després de rebre la vacuna

El militar havia rebut l'antídot d'AstraZeneca

El militar que es trobava en estat molt greu a Navarra després de vacunar-se amb AstraZeneca ha mort a la Clínica Universitat de Navarra, segons ha confirmat el govern foral i també l'Associació Professional de Tropa i Marineria (ATME). El finat era un caporal de l'Exèrcit de 35 anys, F. P. B., destinat a l'aquarterament d'Aizoáin i que va patir efectes adversos «immediatament després» de rebre una dosi de la vacuna d'AstraZeneca, el 7 d'abril passat.

El soldat tenia 35 anys

Segons el govern de Navarra, el militar ha sofert una «trombosi venosa cerebral amb trombocitopènia i hemorràgia cerebral» i ja ha comunicat aquest esdeveniment advers a l'Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS), i a la resta de centres autonòmics de farmacovigilància.

Segons l'executiu navarrès, a dia d'avui s'han administrat un total de 207.971 dosis a més de 146.000 persones, i només en un 0,6% dels casos s'han registrat efectes adversos (el 94% de caràcter lleu). L'ATME ha precisat que el militar havia ingressat a l'exèrcit l'any 2011 i en l'actualitat estava destinat al Regiment d'Infanteria América 66 de Caçadors de Muntanya, a Pamplona. F. B. P va començar a patir forts dolors de cap i un malestar agut just després de rebre el vaccí i va acudir a la infermeria del Regiment.

La nit del dia 21 d'abril va sofrir un desmai mentre es trobava al seu domicili i va ser traslladat d'urgència i en estat molt greu a la Clínica Universitària de Navarra, on finalment ha perdut la vida. La família ha ordenat la donació dels òrgans de la víctima i l'Exèrcit afirma que la seva prioritat ara és «donar suport en tot allò necessari a la família i acompanyar-los en aquests moments tan difícils per a tots».

Robles ja va explicar divendres que el militar es trobava en estat molt greu

La ministra de Defensa, Margarita Robles, va confrmar el passat divendres, a poques hores de la mort del militar, que l'home es trobava en estat molt greu després de rebre la vacuna AstraZeneca. «Desgraciadament es troba en una situació molt greu, i no dono més detalls per respecte a ell i a la seva família», va dir Robles aquest divendres a la tarda. Finalment, doncs, s'ha produït la tràgica mort del militar espanyol.


Comentaris

envia el comentari