El Parlament va debatre aquest dijous, 3 de desembre, una moció de Ciutadans que demanava el cessament de Chakir El Homrani. Només els grups del Govern, JxCat i ERC, han votat en contra de la petició, que no ha prosperat per l'abstenció del PSC i de la CUP, però no ha evitat que l'oposició en ple traiés els colors al responsable de Treball i Afers Socials per la seva gestió durant la pandèmia.
La cambra ha rebutjat el punt d'una moció de C's que demanava la destitució del conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, Chakir el Homrani, per la seva «incompetència» en la gestió de les residències i els ajuts als autònoms. El ple d'aquest dijous a la tarda ha tombat el text després que JxCat i ERC hi votessin en contra, i la CUP-CC s'hi abstingués. Els anticapitalistes van presentar una esmena demanant la dimissió d'El Homrani i també de la consellera de Salut, Alba Vergés —per focalitzar el tema en l'estructura del sistema—, però C's no ho va acceptar, i per això s'han abstingut al text. La resta de grups hi ha votat a favor, però ha sigut insuficient perquè el punt tirés endavant.
Durant el debat, Alícia Romero (PSC-Units) ha reclamat un «esforç» al Govern per «gastar més» i explicar-se «millor», en referència als ajuts als sectors més desafavorits per la pandèmia. La diputada dels comuns Yolanda López ha acusat l'executiu en funcions de passar-se les responsabilitats i culpes entre els departaments, o bé derivar-les al govern espanyol: «Tenen recursos però els falta voluntat i capacitat», ha constatat la diputada de CatECP.
Vidal Aragonès (CUP-CC) ha criticat que C's no acceptés la seva esmena. D'altra banda, Jordi Albert (ERC) ha defensat l'acció del Govern, i ha recordat al partit liberal que l'executiu en funcions no pot destituir cap conseller o consellera. Gemma Geis (JxCat) també ha criticat que C's demani ara coses quan, en esmenes i votacions anteriors, hi votava en contra. Finalment, Manuel Reyes (PPC) ha acusat el Govern de no escoltar els sectors i prendre mesures insuficients.