Logo Catalunya Diari
Logo Instagram CatalunyaDiari
Logo Messenger
Quim Torra, president de la Generalitat, en una reunió del Consell Executiu.

Torra reapareix amb un comunicat on demana coordinació a JxCat i ERC

L'expresident de la Generalitat considera que calen «missatges clars i estables» a la ciutadania

Quim Torra, president de la Generalitat, en una reunió del Consell Executiu.
Torra ha reaparegut a través d'un comunicat on ha demanat més coordinació a Junts per Catalunya i ERC. | ACN

L'expresident de la Generalitat, Quim Torra, ha reaparegut aquest dimecres al vespre després de setmanes allunyat del focus públic, coincidint amb una jornada marcada, en el pla polític, per les discrepàncies entre els socis del Govern de Catalunya. L'expresident els ha esbroncat de forma velada, exigint-los més coordinació.

Torra ha demanat aquest dimecres a Junts per Catalunya (JxCat) i Esquerra Republicana de Catalunya (ERC), els dos partits que donen suport al Govern en funcions, que reforcin la coordinació entre ells i evitin «rumors i filtracions d'esborranys», després de la polèmica per la publicació als mitjans del pla de desescalada de les restriccions per la covid-19 que el Procicat havia d'aprovar divendres.

Torra explica que ha trucat a Aragonès i a Budó

Torra ha parlat amb el vicepresident en funcions de president, Pere Aragonès, i amb la consellera de la Presidència en funcions i portaveu de l'executiu, Meritxell Budó, per oferir-se a «ajudar i col·laborar» en el que se li demani. «El país viu una de les crisis més greus de la seva historia i tots hem d'estar a disposició del bé comú», assegura en aquest comunicat.

L'expresident del Govern, inhabilitat del càrrec pel Tribunal Suprem pel cas de la pancarta a la façana del Palau de la Generalitat, ha recordat que «tot i les dificultats que hagin pogut existir», en els moments «crítics» d'un país, «com l'actual», s'ha sabut treballar en equip, «donant confiança a la ciutadania i posant sempre la veritat per davant».

Torra demana «sentit de país, solidaritat i responsabilitat»

Per això ha opinat que ara «cal reforçar» aquesta coordinació i enviar missatges «clars i estables» a la ciutadania sobre les mesures que es prenen «per protegir la salut i la vida de les persones», així com per «preservar» els llocs de feina i la «viabilitat» dels projectes econòmics i empresarials. «Més que mai, demano no només als partits de Govern, sinó a la resta de forces polítiques, institucions i a tota la societat, sentit de país, solidaritat i responsabilitat. Per Catalunya i per la vida», rebla Torra en un comunicat.