Un home i una dona somriuen en primer pla amb un incendi forestal de fons

La reacció del rei Felip en veure la reina Letícia agenollada durant el seu últim acte

Els reis s'han desplaçat fins a algunes de les zones més danyades pels incendis. La seva presència vol mostrar suport als afectats

En plena visita a les zones més afectades pels incendis que han assolat diverses regions d'Espanya, els reis han demostrat el seu compromís. Durant el seu recorregut per Zamora i Lleó, Letícia ha destacat per la seva atenció i el seu interès en les necessitats dels afectats.

La reina s'ha mostrat especialment receptiva, escoltant atentament els testimonis de qui han estat a primera línia. La seva actitud propera i empàtica ha estat un reflex clar del paper que vol exercir en aquests moments difícils.

Una parella saluda i dona la mà a diverses persones que són darrere d’una tanca en un entorn a l’aire lliure amb una paret de pedra al fons.
Els monarques s'han mostrat molt empàtics amb els afectats pels incendis | Europa Press

La reacció del rei Felip en veure la reina Letícia agenollada

Tanmateix, ha estat un instant captat durant l'acte el que ha cridat l'atenció de molts. En una fotografia que ja circula a les xarxes, Letícia apareix agenollada, somrient càlidament als assistents.

Darrere, el rei Felip observa l'escena amb un somriure de complicitat i afecte que ha emocionat. Aquesta expressió reflecteix no només admiració, sinó també un suport incondicional que transmet calma i fortalesa en moments tan delicats.

Aquesta imatge simbolitza la sintonia i el suport mutu entre els monarques. Un reflex palpable de la força que es transmeten a cada pas que fan junts. Mentre la reina es mostra propera i bolcada amb la gent, Felip VI acompanya amb un suport discret però constant.

Un home i una dona saluden i conversen amb un grup de persones darrere d’una tanca en un ambient a l’aire lliure.
Letícia agenollada | Europa Press

Els reis visiten alguns dels llocs més afectats per les flames

La jornada ha començat a Zamora, on el Llac de Sanabria i les Serres Segundera i de Porto han patit danys importants. Aquestes zones naturals protegides han estat afectades greument pels incendis, cosa que preocupa autoritats i veïns.

Les autoritats han rebut els reis. D'aquesta manera, han visitat el centre de comandament de l'incendi per intercanviar impressions amb bombers, la Unitat Militar d'Emergències i agents de la Junta de Castella i Lleó.

Posteriorment, s'han traslladat a Las Médulas, a Lleó. Es tracta d'un dels espais naturals més emblemàtics, on l'incendi va obligar a evacuar centenars de veïns. Allà, afortunadament, els esforços per protegir el Patrimoni de la Humanitat van donar els seus fruits.

Diverses persones conversen dins d’una unitat mòbil de protecció civil i emergències, algunes porten uniformes grocs i d’altres roba de carrer, envoltades d’equips electrònics.
Els reis han estat els protagonistes de la jornada | @CasaReal, X

El recorregut continuarà aquesta setmana per Galícia i Extremadura. Allà, Felip i Letícia seguiran mostrant la seva solidaritat amb les comunitats afectades i agraint l'esforç de tots els professionals implicats.

Sigui com sigui, la imatge de Letícia agenollada i el somriure còmplice de Felip no només capten un moment de tendresa. També representen la dedicació conjunta dels reis davant d'una crisi que ha marcat aquest estiu.