Imatge de fons d'un supermercat amb una persona portant un carretó, una altra imatge en primer pla d'una dona sorpresa i una darrera imatge d'una fabada en un bol de fang

Oficial, adeu a la fabada: aquesta és la pitjor marca del súper a Espanya segons l'OCU

Una anàlisi de l'OCU posa en dubte una de les fabades més cares i de pitjor qualitat del supermercat

La fabada asturiana és tot un clàssic en la gastronomia espanyola. I en moltes llars, la versió en conserva s'ha convertit en l'opció perfecta per gaudir d'aquest plat sense necessitat de passar hores a la cuina. A Espanya, les llaunes de fabada del supermercat tenen una gran demanda, sobretot quan ve de gust un bon plat de cullera ràpid i saborós.

Això sí, no totes les fabades de supermercat són iguals. L'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha elaborat un nou informe que revela grans diferències entre marques, i algunes sorpreses inesperades.

Home pensatiu mirant un plat de mongetes amb xoriço.
L'OCU ajuda a posar el focus en la importància de no triar a cegues | Pixelshot, EstefaniaVizcaino, barsrsind

En el seu últim estudi, l'OCU ha posat sota la lupa 17 fabades en llauna disponibles als principals supermercats d'Espanya. S'han avaluat diferents factors com la qualitat dels ingredients, l'etiquetatge, el preu i, per descomptat, el sabor.

L'objectiu era trobar aquest equilibri perfecte entre el gaudi culinari i la qualitat nutricional. Tot això sense que la butxaca se'n ressenti massa. Encara que cap de les opcions analitzades ha aconseguit la distinció de "alta qualitat", tampoc hi ha hagut grans suspensos en general.

No obstant això, els resultats han deixat a molts consumidors sorpresos. Especialment pel lloc que ocupa en el rànquing una de les marques que, a priori, es presentava com més "gurmet".

Caixa de Fabada Asturiana de la marca
Aquesta llauna de fabada és la pitjor del supermercat, segons l'OCU | Getty Images Pro, Kwangmoozaa, Carrefour

Aquesta és la pitjor marca de fabada del súper, segons l'OCU

Contra tot pronòstic, la fabada De Nuestra Tierra de Carrefour ha estat la pitjor valorada en l'informe de l'OCU. Aquesta gamma es promociona com una línia de productes artesans i de qualitat superior. Però en aquesta anàlisi no ha complert les expectatives.

A més de tenir un preu elevat en comparació amb altres marques de supermercat, la seva puntuació en sabor i composició no ha convençut els experts de l'organització.

Què té en compte l'OCU per valorar les fabades

Per elaborar el seu rànquing, l'OCU analitza en profunditat diversos aspectes essencials. Es fixa en la proporció de mongetes i embotits, en la quantitat de greix visible, en els additius emprats i en la transparència de l'etiquetatge.

Muntatge amb una persona agafant un carretó al passadís d'un supermercat i un cercle amb el logo de l'OCU
Per elaborar el seu rànquing, l'OCU analitza diversos aspectes essencials | Getty Images Signature, OCU

També es fan tastos a cegues per valorar el sabor real de cada fabada sense que els tastadors coneguin quina marca estan provant. D'aquesta manera, s'eviten biaixos i s'obtenen resultats més fiables.

Tot aquest procés garanteix que les recomanacions finals de l'OCU siguin una eina útil per a qualsevol consumidor que vulgui encertar a l'hora d'omplir el seu rebost.