Després de diversos dies marcats per les pluges i la inestabilitat, la predicció de Jorge Rey ara és molt més optimista. Les precipitacions de les últimes setmanes han estat realment destacables, disparant les reserves d'aigua. Però, malgrat que molts celebraven aquesta etapa plujosa, altres es lamentaven que el sol i la primavera es resistien a arribar.
En aquest sentit, segons Jorge Rey, la previsió indica que, per fi, el bon temps vol treure el cap. A partir de dimecres, es notarà un canvi real amb el temps, imposant-se l'estabilitat de forma progressiva. L'anticicló de les Açores, que es col·loca en la seva posició habitual, juga un paper clau en aquest canvi.
Aquest pròxim 26 de març tindrem un respir, amb cels més clars i temperatures més agradables. En paraules de Jorge Rey, serà un dia "molt més tranquil", encara que s'espera que romanguin "alguns restes de precipitacions". Les més destacables les tindrem al Cantàbric i en algunes zones de l'est peninsular.

No obstant això, "sense importància", assegura el meteoròleg. Les pluges en aquestes zones seran febles i poc rellevants, posant fi a la inestabilitat que hem viscut en dies anteriors. I tot això tindrà continuïtat en les següents jornades, quan les altes pressions es deixaran sentir molt més.
Jorge Rey demana estar atents al que passarà amb les temperatures dijous
El dijous serà el dia clau en què l'estabilitat s'assenti de forma més ferma a tota la Península, expliquen a eltiempo.es. Les precipitacions quedaran pràcticament eliminades al país, amb cels clars i temperatures en ascens. Jorge Rey destaca que les temperatures començaran a pujar "de manera més important", la qual cosa permetrà gaudir d'un dia amb més sol i calor.
L'arribada de l'anticicló, juntament amb el flux d'aire del nord, farà que les pluges es concentrin principalment a l'extrem nord. Les precipitacions, febles, es registraran sobretot en punts d'Astúries, Cantàbria, País Basc, La Rioja i l'àrea pirinenca. Però a la resta del país, el cel estarà majoritàriament clar i sense pluges significatives.

Un cap de setmana molt més tranquil i primaveral
Ja el divendres, la situació s'estabilitza completament. L'estabilitat se centrarà sobre Espanya, amb unes temperatures que seguiran pujant. Les màximes assoliran valors de fins a 26° C en ciutats com València, la qual cosa oferirà una sensació molt més càlida i agradable.
Encara que l'estabilitat serà la tònica general, no es descarta l'arribada d'algun front feble a l'extrem nord de la Península. No obstant això, les pluges continuaran sent lleus i puntuals, sense afectar de forma significativa la resta del territori. El Cantàbric serà, de fet, la zona on més precipitacions es registrin aquesta setmana, però l'impacte de les pluges serà baix.