Muntatge de fotos de Jorge Rey en primer pla amb un fons dividit entre un dia plujós i una platja assolellada, acompanyat d’icones de núvol amb pluja i sol.

‘A partir de dimarts’: Jorge Rey s’avança a l’AEMET i anuncia un gir de 180°

En plena onada de calor que fa dies que ofega bona part d’Espanya, Jorge Rey ja ha anunciat un canvi de tendència

A Espanya es viuen dies asfixiants sota un sol implacable que no dona treva. La calor recrua amb força, amb termòmetres que arriben als 40 graus en alguns punts del país. L'aire abrasador que arriba des d'Àfrica es fa sentir a Madrid, Valladolid o Granada, i arriba també a diverses zones de Canàries. Fins i tot al sud, on a Sevilla els vents bufen una mica més suaus, la sensació de xafogor és evident.

Però, enmig d'aquest escenari ofegador, Jorge Rey ha advertit de “l'arribada d'un canvi força important”. El jove ja ha avançat la seva previsió per als pròxims dies i avisa que aquest gir en el temps es començarà a notar “a partir de dimarts”. Un canvi que, segons l'aficionat a la meteorologia, es notarà sobretot a les regions del nord i de l'est peninsular.

Pla curt de Jorge Rey vestit amb camisa negra parlant de la meteorologia davant d’una finestra amb persianes i una làmpada vermella al fons.
Jorge Rey preveu un canvi de temps de cara a la setmana que ve | Youtube: El Tiempo con JR

Jorge Rey anuncia que les temperatures extremes donaran pas a la inestabilitat

Segons Jorge Rey, la calor persistirà encara uns dies, amb valors intensos a gran part del país. La vall del Guadalquivir tornarà a registrar màximes que podrien superar els 40 graus. En contrast, algunes ciutats del Cantàbric, com Burgos, podrien experimentar descensos temporals de fins a 25 graus cap al pròxim cap de setmana.

El canvi no serà immediat ni uniforme, assenyala Jorge Rey. Els primers senyals arribaran amb ruixats localitzats als Pirineus i al sistema Ibèric durant la jornada d'avui. Posteriorment, demà s'anirà notant un augment de la inestabilitat, que guanyarà protagonisme a partir de dimarts, 12 d'agost.

En paraules de Jorge Rey, “aquesta inestabilitat a poc a poc anirà creixent, especialment a partir de dimarts 12, i a poc a poc dimecres 13, dijous 14, divendres 15. Allà sí que s'acumularien més litres, no tempestes fortes, però sí més litres”. “De manera que les tempestes arribin a més punts d'Espanya”, afegeix.

Aquestes seran les regions més afectades per la inestabilitat

La previsió de Jorge Rey assenyala que els ruixats s'intensificaran a àrees de l'est de Castella i Lleó, el sistema Ibèric, Conca, Terol, el nord d'Aragó i Catalunya. Tot i que no s'esperen tempestes molt generalitzades, sí que es preveu que l'acumulació de pluja augmenti amb el pas dels dies.

Aquest patró d'inestabilitat serà més notable a la segona meitat de la setmana. I, tot i que les precipitacions afectaran més zones, les temperatures continuaran sent elevades a bona part del país. Segons Jorge Rey, el veritable descens tèrmic arribarà entre el 21 i 22 d'agost, quan l'entrada de vents del nord provoqui un ambient més fresc i tempestes més destacades.

Així doncs, després d'una setmana marcada per la calor extrema, Espanya es prepara per a un gir meteorològic. Un canvi que portarà pluges i un alleujament temporal en algunes zones. Tot, sense oblidar que l'estiu encara té força per continuar sorprenent