Home amb vestit blau i expressió seriosa davant d’un cel ennuvolat, acompanyat d’un senyal d’advertència groc i un signe d’interrogació vermell

Roberto Brasero (54 anys) dona una alegria a 5 comunitats per avui: fins a 8 ºC menys

Sembla que les màximes per a aquest dijous seran menys elevades en certes zones del país, cosa que s’agrairà

La calor continua sent la principal protagonista del clima a Espanya durant aquesta setmana. Des de dimecres, les temperatures s'han disparat de manera considerable, assolint màximes molt elevades. En diverses comunitats del país, les jornades s'estan convertint en tot un desafiament a causa de la intensitat de la calor.

Però, tot i la calor generalitzada, el meteoròleg Roberto Brasero ha anunciat una bona notícia per a diverses zones del país. Encara que la calor continua sent forta en moltes regions, algunes comunitats gaudiran d'un lleuger alleujament tèrmic aquest dijous. El canvi no serà dràstic, però ajudarà a disminuir la sensació d'ofec.

Imatge que mostra un termòmetre marcant altes temperatures, un ventilador i una persona parlant, amb el sol brillant al fons.
Dies de calor intens | Getty Images, Pixelshot, catalunyadiari.com, Instagram: @tiempobrasero

Les 5 zones que més se'n beneficien segons Roberto Brasero

A Galícia, el canvi serà més evident. Segons Roberto Brasero, a Extremadura, Astúries, Cantàbria i l'oest de Castella i Lleó, les temperatures experimentaran una davallada significativa en comparació amb dimecres. En aquests llocs, les màximes podrien baixar entre 2 i 3 graus.

El descens no serà el mateix a totes les zones, però ofereix un alleujament molt benvingut. El més notable serà el descens a Galícia, on s'espera que les temperatures baixin entre 6 i 8 graus. Això ja és quelcom que els ciutadans notaran molt.

A Ourense, per exemple, després d'assolir els 40 ºC dimecres, aquest dijous s'espera que la temperatura màxima es quedi en 34 ºC, cosa que suposa un respir considerable. A Lugo, que ahir va registrar 34 ºC, es quedarà en una màxima de 28 ºC. Aquests descensos no només permetran una sensació d'alleujament, sinó que també ajudaran a millorar les condicions per a aquells que es troben al camp o en activitats a l'aire lliure.

La calor continua forta al sud i a l'est

Però no totes les regions se'n beneficiaran d'aquest respir. Mentre algunes zones veuran una lleugera disminució de les temperatures, al sud i a l'est d'Espanya la situació continuarà sent molt calorosa. A la costa andalusa, la Regió de Múrcia, la Comunitat Valenciana, Aragó i Navarra, les temperatures no només continuaran sent altes, sinó que Roberto Brasero avisa que podrien fins i tot pujar encara més.

Imatge de fons d'un cel blau amb el sol i núvols blancs, a més de la imatge en primer pla de Roberto Brasero i una altra imatge d'una persona amb un gelat a la mà al costat d'una emoticona d'un termòmetre que marca temperatura alta
En moltes altres zones, fins i tot puja la calor | Europa Press, PixaBay, Instagram: @a3noticias

Roberto Brasero destaca que el contrast tèrmic entre el nord i el sud del país serà palpable. Hi haurà algunes regions del nord gaudint d'un lleuger alleujament, mentre que d'altres patiran les conseqüències d'un clima abrasiu. En aquestes zones, és important que els ciutadans segueixin les recomanacions dels experts per evitar cops de calor.