Hi havia dubtes en els últims temps sobre si tornarien a estar actius els viatges de l'Imserso per a milions de pensionistes, que els esperaven amb moltes ganes. La intranquil·litat era total per a molts, que volien gaudir d'uns dies a les destinacions turístiques més interessants del país. I, finalment, la bona notícia ha arribat per a tots.
NOVETAT WHATSAPP: Clica aquí per rebre GRATIS i en EXCLUSIVA les notícies, novetats i últimes hores de PENSIONS al WhatsApp!
Ja s'han aclarit tots els dubtes sobre aquests viatges de l'Imserso tan característics i que sempre animen milions de jubilats. Ha sortit la data de reserva, després de la desestimació del recurs contra Ávoris i l'aixecament de la suspensió del programa.
El Ministeri de Drets Socials i Agenda 2030 va posar sobre la taula que els viatges començarien aproximadament a la segona quinzena d'aquest mes. Així doncs, ja tenim data i serà el 26 d'octubre quan totes les agències autoritzades podran començar a vendre els paquets turístics a diverses comunitats.
Exactament, es vendran a 10 comunitats i ciutats l'esmentat dia i el 28 d'octubre es farà a la resta.
Ja falta molt poc de temps perquè es comencin a comercialitzar aquests viatges. I tot després que el dimecres passat, 4 d'octubre s'hagin començat a enviar totes les cartes d'acreditació dels pensionistes subscrits al programa de l'Imserso. En aquest cas, estem parlant de 3 milions de cartes, a unes 200.000 per dia i que es dirigiran als 4,2 milions de beneficiaris.
Pel que fa a les reserves dels viatges, tant peninsulars com insulars, a més dels de l'Espanya interior, es podran emprendre a través del web turismosocial.com. Només cal el DNI i la clau d'acreditació i, en cas contrari, es podrà fer aquesta reserva a les agències de viatge autoritzades amb tan sols presentar el DNI.
Cal ressenyar que en aquesta edició s'ofereixen 886.269 places. Aquest nombre de places és més gran a la temporada anterior en 70.000. En aquest cas, un 50% són per al proper curs peninsular, arribant fins a les 443.887 places.
Mentrestant, el 26% són 230.039 places que van dirigides a les costes insulars. Pel que fa al 24% restant, va dirigit al turisme d'escapada, amb un total de 212.343 places.
Així doncs, els viatges inicials es faran entre la primera i la segona meitat de novembre. Unes dates que reflecteixen que hi ha hagut un mes de retard sobre els viatges de l'Imserso d'altres anys.
Tal com han informat a través de la seva web, el proper 26 d'octubre es començaran a comercialitzar els viatges en aquestes comunitats. Són Aragó, Astúries, Castella-la Manxa, Catalunya, Galícia, Balears, Canàries, La Rioja, Navarra i el País Basc.
D'altra banda, a Andalusia, Cantàbria, Castella i Lleó, el País Valencià, Extremadura, Madrid, Melilla i Múrcia serà més tard. Els usuaris d'aquest programa podran tenir dret a aquesta compra des del 28 d'octubre.
Cal ressenyar que el grup Ávoris té clar que els grans viatgin al mes de novembre, i amb tota seguretat serà així. Així ho va exposar el president i conseller delegat Vicente Fenollar.
Aquest programa arrenca després que el Tribunal Administratiu Central de Recursos Contractuals denegués fa tot just un mes diversos recursos. Parlem dels grups Mundiplan, Seniorplan/Nautalia i Soltour que no volien donar tots els lots a Ávoris.
Amb tot, ja queda menys perquè els pensionistes del país gaudeixin d'aquests viatges i que puguin coneixen gent nova amb qui segur que entaularan una bona amistat.