Muntatge d'una noia menjant un plàtan i una imatge de diversos a la banda esquerra

Luis Zamora, nutricionista de la tele sobre la fruita a l’estiu: 'Després de menjar...'

Luis Alberto Zamora desmunta un dels mites de la fruita, ara que ja ha arribat l’estiu

Luis A. Zamora, nutricionista i expert en salut, ha desmentit diversos mites comuns sobre la fruita i el seu consum, especialment durant l'estiu. En una intervenció a televisió, va aclarir que el plàtan no engreixa.

De fet, la fruita no ha de ser evitada després dels àpats. Aquests comentaris formen part del seu esforç per corregir creences errònies que afecten els hàbits alimentaris de moltes persones.

Un home amb barba i cabells foscos és davant d'una imatge circular d'una taula amb menjar i un rellotge blau.
Luis Zamora, expert i televisiu nutricionista | Telecinco

Luis Zamora: El plàtan no engreixa.

Un dels mites més estesos que Zamora desmenteix és el que diu que el plàtan engreixa. Segons el nutricionista, cap aliment per si sol provoca augment de pes. "El plàtan té un contingut calòric similar al de la poma o la taronja", comenta. Explica que, tot i que el plàtan és més dolç quan és madur, les seves calories no canvien.

La diferència és que el midó es transforma en sucres naturals, que no afecten l'organisme de la mateixa manera que els sucres refinats.

Fruita després de menjar: no és un problema.

Pel que fa a la creença que menjar fruita després dels àpats pot ser perjudicial, Luis A. Zamora ho desmenteix de manera taxativa. "Un cop els aliments arriben a l'estómac, es barregen i es transformen en una papilla anomenada quim. No importa quan es mengin", explica el nutricionista.

La fruita, igual que qualsevol altre aliment, es digereix de manera natural i no té efectes negatius només pel moment en què s'ingereix.

Un home amb auriculars parla davant d'un micròfon verd en un estudi de ràdio, amb el text
Luis Zamora col·labora en diversos mitjans | Instagram, @atrevetedial

Zamora aclareix que l'únic que pot causar incomoditat és l'excés de menjar, ja que menjar en grans quantitats pot generar sensació d'inflor. Tanmateix, això no està relacionat amb la fruita. "Menjar fruita després de l'àpat no altera el seu valor calòric ni provoca fermentació", afegeix.

La fruita és un aliment essencial.

El nutricionista emfatitza que les fruites són fonamentals en una dieta equilibrada. Segons l'OMS, es recomana consumir almenys 400 grams de fruites i verdures al dia, el que equival a unes 5 racions diàries. D'aquestes, almenys 2 han de ser fruites.

Zamora ressalta que les fruites són una excel·lent font de fibra, vitamines i minerals, essencials per a la salut. A més, les fruites ajuden a millorar la digestió i mantenir el benestar intestinal.

Per assegurar-se de complir amb aquesta recomanació, el nutricionista suggereix que cada ració de fruita pot ser una peça mitjana de poma, plàtan, taronja o mango. També inclou altres opcions com 8 maduixes petites o una rodanxa de meló. La idea és variar les fruites i no limitar-les a una sola opció.

La por a certs aliments és innecessària.

Zamora també fa una crida a eliminar la por als aliments naturals, com el plàtan o la fruita. Moltes persones s'abstenen de menjar aquests aliments per idees errònies sobre el seu contingut calòric o els seus efectes en la salut. Tanmateix, el nutricionista recalca que les fruites han de formar part de la dieta diària. "És molt més important menjar-les que no fer-ho per creences infundades", assegura.

La clau per mantenir una alimentació saludable és no restringir aliments naturals com les fruites, sinó portar una dieta variada i equilibrada. La fruita, en la seva majoria, no només és deliciosa sinó també essencial per a una vida sana.