Els nous retrats oficials de la família Reial han donat molt a parlar des de la seva aparició. Les fotografies mostraven uns monarques units i, per primer cop, la infanta Sofia apareixia en escena. Les fotos van ser calculades a la perfecció, sabent que tot gest seria acuradament estudiat.
[predef]catalunya-diari-81[/predef]
A les fotografies es pot veure el paper de la princesa Elionor, qui se situa davant la seva germana per demostrar qui heretarà la corona en un futur. Als seus 14 anys, Elionor es mostra somrient, posant de manera natural i acostumada a les càmeres i l’atenció. Acompanyada també per lareina Letícia i el rei Felip, sembla impossible que una mala imatge de la monarquia surti a la llum sense ser abans eliminada.
El terrorífic homenatge del Museu de Cera
Però abans dels retrats oficials, la Casa Reial va haver de lluitar per millorar la imatge que s’havia creat de la princesa. I és que pocs recorden la figura de cera d’Elionor al Museu de Cera de Madrid. És conegut –i una broma recurrent- que les figures de cera del país no són ni molt menys les més treballades del món.
La Princesa de Asturias, Leonor, ya tiene figura en el Museo de Cera de Madrid. (foto efe) pic.twitter.com/7YXvFlDRUn
— JuanFran Radio (RVK) (@juanfranradio) October 10, 2014
Lluny de criticar l’artista que haurà passat hores amb aquesta escultura, sí que es marquen moltes diferències amb l’Elionor original. El Museu de Cera va voler realitzar un homenatge a la princesa el dia que Felip es convertia oficialment en rei després de l’abdicació del seu pare. Consegüentment, aquell va ser el mateix dia que Elionor va convertir-se en princesa d’Astúries i primera aspirant a la corona, i des del museu van reproduir la imatge de la filla gran del rei amb allò que vestia aquell dia.
I mentre la tela del vestit d’Elionor s’assembla bastant a la que va portar en realitat, sembla que aquesta seria l’única similitud entre la princesa i la figura. Elionor només tenia 8 anys quan allò va succeir, i la seva cara de nena petita res s’assembla a la cara reconstruïda per la figura, on la seva expressió terrorífica i els seus ulls una mica creuats xoquen amb la innocència que demostrava la princesa en aquell moment.